۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۶۹۸
در درس خارج مطرح شد؛

انتقاد شدید آیت الله جوادی آملی از سکوت علمای عرب در مقابل کشتار مسلمانان بحرین

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی، با محکوم کردن لشکرکشی خادمان قلابی حرمین شریفین به کشور بحرین برای کشتار و سرکوب مسلمانان و شیعیان، از سکوت علمای عرب در برابر این جنایات و فجایع به شدت انتقاد کرد.
آيت الله جوادي آملي  آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، روز چهارشنبه در درس تفسیر خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تحلیل و بررسی حوادث روز از منظر و دیدگاه قرآن کریم پرداخت.

وی با اشاره به آیه و ما اصابکم من مصیبه فبما کسبت ایدیکم و یعفو عن کثیر، عمده مشکلات جامعه بشری را به دلیل اعمال نادرست شان عنوان کرد و ابراز داشت: هرگونه بلایی که دامن گیر ملت ها ملت ها می شود بر اثر سؤ رفتارهای ملت ها است و این یک اصل کلی قرآنی و دینی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: گاهی ممکن است کسی اشکال کند که این زلزله، سیل و سونامی ها چیست، در پاسخ باید گفت «فبما کسبت ایدیکم» این نتیجه عمل شما است.

قریب به اتفاق درآمدهای کره زمین صرف آدمکشی می شود

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: خداوند تبارک و تعالی سفره ای به اندازه نظام خلقت پهن کرده است و آسمان ها و زمین پر از نعمت در اختیار انسان ها است و خدا مهمانی به نام انسان دعوت کرد و فرمود تو خلیفه مایی و همه چیز را برای تو مسخر کردیم.

وی ادامه داد: انسان با تمام پیشرفت های ظاهری که کرده است، اما بشر امروز را که ارزیابی می کنیم می بینیم اکثر قریب به اتفاق درآمدهای کره زمین صرف آدمکشی می شود، کارخانه های اسلحه سازی که سه شیفت کار می کنند، دانشکده هایی که افسران آدمکش تربیت می کنند.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: بخشی از بودجه ها نیز صرف مفاسد اخلاقی می شود و مختصری از آن نیز خرج خوراک و پوشاک می شود و این در حالی است که صدای قرآن هم به همه جا می رسد.

وی با اشاره به فاجعه سونامی و زلزله در کشور ژاپن و انفجارهای صورت گرفته در چند نیروگاه اتمی این کشور، تاکید کرد: ژاپن این نیروگاه ها را ساخته و منتظر بود که وقتی آمریکا حمله کند، برضد آنها استفاده کند، اما الان دامن گیر خودشان شده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: نه استکبار و نه صهیونیسم می فهمیدند که هدف جمهوری اسلامی ایران ساخت و تولید سلاح هسته ای نیست، بلکه می خواهد با استفاده از این فناوری مشکلات اقتصادی و علمی خود را حل کند، اما اینها جلوی ایران را می گیرند و جلوی دیگران را نه.

جهان بدون استکبار و صهیونیست ها بسیار زیبا است

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیات و روایاتی تاکید کرد: عالم و جهان هستی بسیار زیبا است و هیچ نقصی در آن وجود ندارد و اگر استکبار و صهیونیست ها کنار گذاشته شوند، جهان یک تابلوی زیبا است.

وی در ادامه کشتار مردم مسلمان بحرین را محکوم کرد و بیان داشت: در غرب یک عده مدعی اند که خادم الحرمین هستند، اما حرمین در دست یک عده به اسارت رفته است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مهم ترین برنامه های رسمی اسلام از حرمین است، ابراز داشت: کسانی که خود را خادم الحرمین می دانند به کشور مسلمان دیگر لشکرکشی می کنند و یک عده از علما هم ساکت هستند و صدایشان درنمی آید؛ اینها شیطان دهان بسته هستند که یا حرف خادمان قلابی حرمین را تصدیق می کنند و یا جلوی تظاهرات مردم را می گیرند؛ بعد شما دلتان می خواهد نه زلزله، نه سیل و نه سونامی بیاید؟

وی گفت: اینها در روز روشن و در حضور علما برای کشتار مسلمانان و شیعیان بحرین که دعای فرج می خوانند و می خواهند دین خدا را کمک کنند، لشکر کشی می کنند و بعد دلشان می خواهد نه زلزله بیاید و نه سونامی.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: علما و مراجع بزرگوار و مسؤولان ما در این باره نکاتی را فرموده اند و ما هم این برای رهایی این ملت ها از دست اشرار و استکبار دعا می کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان درس خارج خود برای رهایی و نجات ملت های محروم به ویژه مردم مسلمان بحرین دست به دعا برداشت و گفت: خدایا تو را به پیامبر(ص)، ائمه طاهرین، چهارده معصوم و به قرآن قسم به داد مسلمانان برس، آنها را از شر حاکمان نجات بده و دست استکبار و صهیونیسم را قطع کن و آمریکا و استکبار را به خاک مذلت بنشان. /924/پ201/گ
ارسال نظرات