۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۴۶۳
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم:

تبلیغ معارف دین از سوی رسانه‌های دیداری و شنیداری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و تعطیلات نوروز، از رسانه‌های دیداری و شنیداری خواست که تبلیغ معارف دین را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي استاد حوزه و دانشگاه


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی، مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و تعطیلات نوروز، از رسانه‌های دیداری و شنیداری خواست که تبلیغ معارف دین را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با شبکه‌های نه‌گانه‌ای که دارد می‌تواند در راستای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) قدم‌های بسیار مؤثری بردارد، گفت: صدا و سیما از هر دانشگاهی مهم‌تر و تأثیرگذارتر است.

وی همچنین از عزت‌الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما خواست تا با استفاده از کارشناسان خبره حوزوی آشنا با فرهنگ جامعه و فرهنگ روز و برخوردار از سرمایه‌های عظیم اسلامی که سبقه دانشگاهی نیز دارند به تولید برنامه‌های مذهبی همت گمارد و در زمان‌های مشخصی این برنامه‌ها برای بینندگان پخش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی در ادامه با بیان این‌که هر سال با فرا رسیدن بهار، طبیعت دچار تغییر و تحول می‌شود و یک جنب و جوش سراسری در آن رخ می‌دهد، اظهار داشت: دعای ابتدای سال «یا محول حول والاحوال ...» حکایت از آن دارد که مانند زمینی که از خواب دیرینه بیدار می‌شود، تمام انسان‌های کره زمین هم از خواب غفلت بیدار شوند.

وی تعطیلات نوروز را فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ معارف دین دانست و از سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و سایر مراکز متولی اعزام مبلغ خواست تا در این ایام از نیروهای فعال حوزوی بهره گیرند و در این راستا اقدام‌های شایسته‌ای انجام دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خواستار تبلیغ چهره به چهره طلاب حوزه‌های علمیه شد و افزود: روحانیان با تبلیغ چهره به چهره در نشست و برخواست‌ها خانوادگی به وظیفه تبلیغی خود عمل کنند و به بیان معارف اهل بیت(ع) بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی، گناه را سرمنشأ تمام مصیبت‌ها دانست و با بیان این‌که گناه و نابسامانی رفتاری انسان‌ها سبب ایجاد بلاهای طبیعی فراوانی در سطح جهان شده است به زلزله 9 ریشتری روز جمعه ژاپن اشاره کرد و گفت: این بلای عظیم که به سبب غفلت انسان‌ها و رویگردانی آنان نسبت به خالق طبیعت رخ داد، از قهر طبیعت حکایت داشت.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: امام(ع) می‌فرمایند «فرشته‌ای هر روز ندا می‌دهد که ای بندگان خدا، از گناه، معصیت و بی‌اعتنایی به دین دست بردارید که اگر نبودند چرندگان و پرندگان و اصحاب ثقیل بی‌گناه و پیرمردهای سالخورده کهنسال، عذاب مانند باران بهاری به سرتان می‌بارید».

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: زلزله سهمگین ژاپن که به کشته و مفقود شدن تعدادی زیادی از ساکنان این کشور انجامید، به خوبی نشان داد وقتی انسان‌ها صاحب طبیعت را به درستی نشناسند و دچار معصیت و بی‌اعتنایی شوند، از خشم طبیعت محروم نخواهند ماند.

وی در پایان با تأکید بر ارزش زمان و از دست ندادن لحظات گران‌قیمت عمر تصریح کرد: روزهای عمر به سادگی سپری می‌شود و مانند قطاری است که مسافران خود را در ایستگاه‌های مشخصی پیاده می‌کند؛ پس خوشا به حال کسانی که به سلامت در این ایستگاه‌ها از قطار پیاده شوند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات