۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۴۵۵
آیت الله نورمفیدی:

هوشیاری کشورهای اسلامی خثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان زمان شناسی، درک موقعیت فعلی، شناخت جایگاه و مسؤولیت را نخستین گام برای کسب بصیرت دانست و گفت: بصیرت تنها راه برای خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام است.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جمع مبلغان و ائمه جماعات مساجد اهل سنت استان در گرگان با اشاره به ضرورت برخورداری علما و روحانیان از بصیرت و علم زمان افزود: همه ما باید بصیر و آگاه باشیم تا بتوانیم به عنوان انتقال دهنده مفاهیم اهل بیت(ع) با بصیرت خود به مردم آگاهی بخشیم.

وی، شناخت و درک واقعی از دشمن و موقعیت و برنامه‌هایش را یکی از نشانه‌های بارز بصیرت و هوشیاری دانست و افزود: یک فرد بصیر و آگاه به شرایط زمان و مکان می داند که دشمنان امروز به فکر ضربه زدن به اسلام، دین، خدا و پیامبر(ص) هستند و باید با شناخت و درک توطئه‌های آنان مانع از تحقق آن شویم.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که ساده‌ترین و مؤثر‌ترین توطئه دشمنان اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز علما و روحانیان شیعه و سنی باید از آگاهی و بصیرت کافی برخوردار باشند تا بتوانند جامعه را از این توطئه شوم دشمنان آگاه کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به چهار مسؤولیت مهم و اساسی انبیای الهی اشاره کرد و گفت: دریافت وحی از سوی خداوند متعال، تبلیغ وحی در جامعه، هدایت مردم و ساختن یک جامعه سالم از ‌مهم‌ترین وظایف ائمه معصومین(ع) و انبیا‌ی الهی در طول تاریخ بوده است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به نقش تبلیغی پیامبران خاطر‌نشان کرد: آنچه را که به پیامبران از طریق وحی الهام می‌شد باید به روشی که برای مردم قابل فهم و درک باشد به آنان انتقال می‌یافت که پیامبران و رسولان الهی از پس این وظیفه خطیر به شکل ارزنده‌ای برآمدند
.

امام جمعه گرگان ادامه داد: حکومت ما بر اساس دین و اسلام پایه‌گذاری شده و باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده و بهره‌وری را برده و باید بصیرت را در انجام امور مختلف سرلوحه خود قرار دهیم./950/پ202/س
ارسال نظرات