۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۳۴۸۹۸
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

شهید بهشتی قله عظیم خدمت به اسلام و قرآن بود

حجت الاسلام حسناتی با بیان این‌که شهید بهشتی قله عظیم خدمت به اسلام و قرآن بود، گفت: تمام تلاش دشمن در ترور شخصیت این شهید و جوسازی ها و ایجاد شایعاتی علیه وی بود اما شهید بهشتی در تمام لحظات هوشیاری، تیزبینی و بصیرت را سرلوحه خود قرار داده بود.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در سالروز شهادت حضرت علی(ع)، در مراسم گرامیداشت شهدای هفت تیر که در مسجد جامع برگزار شد، گفت: حضرت علی(ع) یک مظلوم ناشخته در تاریخ است چه در زمان پیامبر، چه در دوران حکومت و چه در دوران بعد از شهادتش مظلوم بود.

 

وی به بیان برخی از ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) پرداخت و افزود: مظلوم کسی است که قدر و جایگاهش شناخته نشود و این مظلومیت حتی در مورد پیامبر نیز وجود داشت که چقدر امت در حق پیامبر ظلم کردند و حضرت علی(ع) در کنار پیامبر مظلوم بود و بعد از پیامبر از این مظلومیت پرده برداشته شد.

 

علی فریاد عدالت بشریت در کل عالم است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: از ابعاد برجسته شخصیت حضرت در دوران حکومتش، جاری کننده عدالت بود چنان که نویسنده مسیحی این گونه در  وصفش می گوید که علی فریاد عدالت بشریت در کل عالم است و قضاوت های هوشیارانه حضرت چه در زمان خلفا و چه در زمان حکومتش از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت است.

 

وی با بیان این بعد از شخصیت حضرت علی(ع)، انقلاب ایران را پرتویی از حکومت علوی برشمرد و افزد: انقلاب ما قدر و قیمتش به همین بود که بر مبنای حکومت علوی بنیان گذاشته شد و دشمنان از همان ابتدا فهمیدند که اگر این حکومت علوی به میدان آید، سفره همه حکومت های جهان برچیده خواهد شد و دست مدعیان دموکراسی در جهان بسته می شود.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد مهم ترین بعد انقلاب را قانون اساسی بر مبنای قرآن و اسلام بیان کرد و گفت: از مهم ترین ابعاد انقلاب اسلامی تدوین قانون اساسی بر مبنای آیات الهی است که شخصیت های بزرگی چون شهید بهشتی در به ثمر رسیدن این قانون نقش به سزایی داشتند.

 

وی در ادامه با اشاره به واقعه 7 تیر بیان داشت: شهادت افرادی چون شهید مطهری و واقعه 7 تیر به گفته خود منافقین انتقام از عزل بنی صدر بود که به تصور خودشان با این ترورها سفره انقلاب برچیده خواهد شد و این ترورها توسط افرادی انجام شد که در آن دوران حتی تفسیر قرآن نیز نوشتند و در حوزه ها و دانشگاه ها پخش شد.

 

شهید بهشتی قله عظیم خدمت به اسلام و قرآن بود

حجت الاسلام حسناتی به برخی از ابعاد شخصیتی شهید بهشتی اشاره کرد و ادامه داد: شهید بهشتی قله عظیم خدمت به اسلام و قرآن بود و با وجود تمام تلاش دشمن در ترور شخصیت این شهید و جوسازی ها و ایجاد شایعاتی علیه وی، شهید بهشتی در تمام لحظات با هوشیاری و تیزبینی و بصیرت را سرلوحه خود قرار داده بود.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده های شهدای 7 تیر افزود: رهبر انقلاب در این دیدار از گمنامی و مظلومیت شهدای 7 تیر در عرصه رسانه گله مند بودند که چرا برای این شهدا که هر کدامشان یک ملت بودند، تاکنون هیچ برنامه ای تولید نشده است.

 

قوه قضائیه فصل الخطاب دیگر قواست

امام جمعه نجف آباد درباره اهمیت قوه قضائیه نیز گفت: در کلام حضرت علی(ع) آمده، که اصل به پا کردن یک نظام اسلامی چیزی جز عدالت نیست و روح این قوه اجرای عدالت است و به حق با آنکه به ظاهر در کنار دو قوه دیگر قرار دارد، اما آنکه فصل الخطاب و جاری کننده عدالت و مأمن کل جامعه و فلسفه تشکیل یک نظام اسلامی، قوه قضائیه است.

 

وی به برخی از مشکلات این قوه به ویژه در زمینه رسیدگی به پرونده های قضایی بیان داشت: دعواها و نزاع های خانوادگی که متاسفانه در سال های اخیر تبدیل به یک معضل برای دادگستری شده است و با وجود کوتاه شدن زمان رسیدگی پرونده، ولی حجم بالای آن که گاهی 15 پرونده در یک روز بررسی می شود، قوه قضاییه را از کارهای اصلی خود باز داشته است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به وصیت حضرت علی(ع) به امت که یکی از مواردش اصلاح ذات است، بیان کرد: اصلاح میان دو نفر طبق روایات افضل از یک عمر نماز و روزه است و تنها در اصلاح است که هر دو طرف راضی هستند ولی هیچ گاه در یک حکم دادگاه دو طرف راضی نخواهند بود و امروز این سنت فراموش شده باید در جامعه نهادینه شود.

 

وظیفه اصلی قوه قضائیه بیداری در برابر شرور و مفاسد جامعه است

وی درباره مهم ترین وظایف قوه قضائیه نیز افزود: از مهم ترین ابعاد قوه قضائیه رسیدگی به مفاسد و معضلات جدی اجتماعی است و قاضی برای کارهای خاص است که در برابر شرور و مفاسد به موقع بیدار باشد و جلوی بسیاری از مشکلات جامعه را بگیرد که متاسفانه شلوغی کار و حاشیه ای شدن کارها این قوه را از وظیفه اصلی خود باز داشته است.

 

امام جمعه نجف آباد در پایان گفت: تشکیل دفتری برای رسیدگی به شکایات و پیشنهادات مردم درباره قوه قضائیه می تواند این قوه را در جهت خدمت رسانی بیشتر یاری دهد و باید بدانیم ما همه مسافرین یک کشتی هستیم و باید این نظام به دست ناخدای اصلی حضرت بقیه الله برسد./201/1306/ب1

ارسال نظرات