۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۳۴۸۹۴
امام جمعه ماهان:

حقوق های نجومی خیانت به بیت المال است

امام جمعه ماهان گفت: حقوق های نجومی که به برخی از مدیران پرداخت می شود از نظر اسلامی تجاوز به بیت المال است و قوه قضائیه باید این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد کند.
بیت المال

حجت الاسلام محمد محمد زاده امام جمعه شهرستان ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: حقوق هایی که امروزه با این اعداد و ارقام مطرح می‌شود، همان خیانت به بیت المال است.

 

وی ادامه داد: ما در این نظام دینی زندگی می کنیم که مولایمان امیرمومنان است، حضرت علی (ع) مواظب بیت المال بودند و حتی برادر ایشان از بیت المال بیشتر می خواستند که حضرت خواسته وی را رد کردند.

 

امام جمعه ماهان افزود: امروزه در نظام جمهوری اسلامی مدیرانی در سطح کلان وجود دارند، این گونه حقوق هایی که به این اشخاص پرداخت می شود از نظر اسلامی تجاوز به بیت المال است و قوه قضائیه باید شدیدا پیگیری و برخورد کند.

 

حجت الاسلام محمد زاده اظهار داشت: اگر مدیری بخواهد به حقوق واقعی خود قانع نباشد و بخواهد به بیت المال دست درازی کند و بیش از آن چیزی که حقوقش است دریافت کند آن مدیر به بلائی عظیم گرفتار شده است.

 

وی تصریح کرد: یکی از ارزش های مهم عدالت است، بنابراین عدالت یعنی هر چیزی را در جای خود قرار دادن و بزرگ ترین ارزش در کتب شیعه و اسلام رعایت عدالت است.

 

امام جمعه ماهان بیان داشت: در کشور ما بهتر است مشخص باشد که هر کس چقدر حقوق دریافت می کند که این همان صداقتی است که مسؤولان باید نسبت به مردم داشته باشند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از ارزش های ما در حکومت اسلامی داشتن صراحت و صداقت است، همچنین امیرمومنان در نهج البلاغه تاکید دارند و می فرمایند کسانی که مسؤولیت و رهبری یک جامعه را در دست دارند باید صداقت و صراحت داشته باشند تا جامعه به موفقیت برسد./302/866/ب1

ارسال نظرات