۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۳۴۸۷۵
سخنران حرم حضرت معصومه:

بی توجهی به قرآن کریم کفران به درگاه الهی است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه اگر کسی با قرآن آشنا شود و آن را نپذیرد به کفر مبتلا شده است، گفت: جامعه‌ای که به نعمت قرآن بی توجه باشد به درگاه الهی کفر کرده و کافِر است.
ترتیل خوانی بانوان در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) در مراسم ترتیل خوانی بانوان با بیان اینکه اگر کسی و جامعه‌ای با قرآن آشنا شود و آن را نپذیر به کفر مبتلا شده است، گفت: جامعه و افرادی که به این شکل باشند کافِر بوده و در قیامت فرد و اعضای آن جامعه کافِر محشور می شوند.

 

وی افزود: خداوند همواره انسان‌ها را به انس با قرآن دعوت کرده و از انسان می‌خواهد با انس با قرآن و توسل به اهل بیت(ع) در صراط مستقیم قرار گیرد بنابراین کسی که با این دو نعمت آشنا شده و آن‌ها را رها می‌کند در حقیقت راه حق را رها کرده و در مسیر شیطان قرار گرفته به همین دلیل گمراه است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تفكر، داروى بیمارى غفلت است، تصریح کرد: غفلت یکی از مهم‌ترین روش‌های شیطان برای گمراهی بندگان است و بنده ای که غافل شود از مسیر بندگی خداوند خارج شده و در سراشیبی گناه قرار می گیرد.

 

خانم رانی زنجانی با بیان اینکه خدا از همان ابتدا انسان را ضعیف خلق کرده است، گفت: انسان همواره باید با توجه به این خصلت خود در مقابل خداوند مغرور نشود زیرا عاقبت غرور سرنوشتی مانند فرعون ها و نمرودها است.

 

وی با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم نقش همسری را نقش آرامش بخشی عنوان کرده است، گفت: همسر باید عامل آرامش باشد نه مایه تشنج و اضطراب و همسری که آرامش را در محیط خانه برقرار نکند خانه در دراز مدت از محل آرامش به محل فشار عصبی تبدیل می شود و در چنین خانه‌ای فرزندان از پدر و مادر و زن و شوهر از یکدیگر فراری هستند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: والدین ضمن برقراری آرامش در خانه باید فرزندان خود نصحیت کنند زیرا آنچه آینده یک فرزند را تضمین می‌کند نصحیت است همانطور که لقمان حکیم فرزند خود را بسیار نصیحت می‌کرد اما از آن جایی که این نصیحت در قالب تفکر و داستان‌های جذاب بود به جای مقاومت فرزند در برابر آن، در فرزندش اثر گذاشته و زمینه هدایت او را فراهم می‌کرد.

 

خانم رانی زنجانی یادآور شد: والدینی که به صورت مستقیم فرزند خود را نصحیت می‌کنند موجب گمراهی و مقاومت او می‌شوند در حالی که اگر مانند لقمان فرزندان خود را نصیحت کنند زمینه هدایت آن‌ها را فراهم می کنند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات