۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۳۲۴۷۸

بازدید رییس جمهور مسلمان بوسنی و هرزگووین از بنای یادبود قربانیان صرب

رییس مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگووین از بنای یادبود قربانیان صرب در شهر سارایوو که در دهه نود میلادی به وسیله یک گروه افراطی به ظاهر مسلمان کشته شده بودند، بازدید کرد.
بازدید رییس جمهور بوسنی و هرزگووین از بنای یادبود قربانیان کازانی

به گزارش خبرگزاری رسا، باقر عزت بگوویچ، رییس مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگووین از بنای یادبود قربانیان صرب در شهر سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگووین که در دهه 90 میلادی به وسیله یک گروه افراطی به ظاهر مسلمان کشته شده بودند، بازدید کرد.

 

عزت بگوویچ با حضور در بنای یادبود کازانی که مدفن 23 صرب کشته شده در جریان جنگ بوسنی و هرزگووین در دهه 90 میلادی است نسبت به قربانیان این جنگ ادای احترام کرد.

 

عزت بگوویچ در جریان این بازدید خطاب به رسانه های گروهی گفت: چنین حوادثی نباید برای هیچ کس دیگر اتفاق بیفتد. من نسبت به کازانی احساس دین می کنم و از مدتها پیش قصد داشتم که با حضور در این مکان با بازماندگان این حادثه دردناک همدردی کنم.

 

گفتنی است، یکی از گروه های شبه نظامی به ظاهر مسلمان در جریان جنگ داخلی بوسنی و هرزگووین که در فاصله سال های 1992 تا 1995 به وقوع پیوست به بهانه انتقام گرفتن از صرب های سارایوو اقدام به قتل عام صرب های غیرنظامی و بی گناه در کوه کازانی کردند.

 

قربانیان این قتل عام صرب هایی که طرفدار وحدت ملی بودند، تعدادی از کروات ها و حتی تعدادی از مسلمانان بودند.

 

تعداد دقیق قربانیان کازانی به طور رسمی مشخص نشده است اما در جریان جستجوهای صورت گرفته در تعداد 23 جسد در یک گور دسته جمعی کشف شد.

 

مقامات قضایی بوسنی و هرزگووین 14 تن از سربازان ارتش این کشور را به دلیل حادثه کازانی مقصر شناخته و به 10 ماه تا 6 سال زندان محکوم کردند.

 

گفته می شود که موسان توپالوویچ، فرمانده تیپ دهم کوهستانی ارتش بوسنی و هرزگووین مسوول اصلی جنایات صورت گرفته در کازانی بوده است.

 

توپالوویچ در سال 1993 میلادی دستگیر شده و در حین اقدام به فرار کشته شد./990/ب902/د

ارسال نظرات