۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۵۲۵۳

مسابقه قرآن و نیایش در منطقه آزاد ارس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره از مسابقات قرآن و نیایش منطقه آزاد ارس به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد.
مسابقات قرآني
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس در این مسابقات که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد هجده مؤذن به رقابت پرداختند که به سه نفر برتر جوایزی اهدا گردید.

معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادهای نهفته منطقه در این زمینه و ترویج فرهنگ نماز اعلام کرد.

فرهاد اسماعیلی افزود: تجربه راه اندازی دارالقرآن امام علی (ع) که توانست چندین قاری و موذن برتر را در سطح مسابقات استانی و کشوری و نیز بین مناطق آزاد معرفی کند نشان از وجود استعدادهای نهفته نوجوانان و جوانان این منطقه در زمینه قرآن و اذان دارد.

وی ادامه داد: در دوره اول این مسابقات آموزش و ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نو جوانان در زمینه اذان و نیایش نیز مد نظر بوده است.

اسماعیلی افزود: در همین راستا معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در سال های گذشته تمام پاسگاه های مرزی کشور، واقع در محدوده منطقه آزاد ارس را که مشرف به مناطق مسکونی و مرزی مشترک با کشور همسایه، نخجوان است را به تجهیزات پخش اذان و نیایش مجهز نمود.

وی گفت: همچنین مسابقه کتابخوانی پیرامون نماز و مسجد هم اکنون در حال اجراست و مسابقه بلوتوث های قرآنی و دفاع مقدس و مسابقه مهدویت نیز از جمله فعالیتهای اخیر حوزه فرهنگی در منطقه آزاد ارس است./935/د102/س

ارسال نظرات