۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۹۶۲۸

قرآن کریم در تبریز کتابت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: دویست دانش‌آموز و معلم آذربایجان شرقی کار کتابت قرآن کریم را آغاز کردند.
کتابت قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فیروز رضایی، رییس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز طرح کتابت قرآن کریم در کانون فرهنگی تربیتی شهید یاغچیان تبریز اظهار داشت: طرح کتابت قرآن در راستای اهداف قرآن سازمان آموزش و پرورش و برنامه‌های قرآنی اوقات فراغت این اداره کل برگزار می شود.

وی ادامه داد: طرح کتابت قرآن کریم در هفت محور نگارش بسم‌الله الرحمن الرحیم، کتابت سه جلد کامل قرآن کریم، نگارش آیه اول سوره مبارکه کهف، نگارش اسمای الهی، نگارش یک جزء قرآن مجید، طراحی جلد کلام‌الله مجید، تذهیب آیات و صفحات قرآن کریم است.

رضایی خاطر‌نشان کرد: پس از اتمام این طرح و اعلام نتایج از سوی داوران این آثار قبل از ماه مبارک رمضان در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سه جلد قرآن کریم به وزارت آموزش و پرورش ارسال خواهد شد تا از سوی وزارتخانه به موزه قرآن اهدا شود.

رضایی ادامه داد: در این طرح قرآنی و فرهنگی دویست دانش‌آموز و معلم هنرمند خوشنویس و طراح از کلیه نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان مشغول به طراحی و تذهیب و خوشنویسی خطوط و صفحات قرآن کریم هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات