۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۷۵۶۵۹۹
آیت الله اعرافی:

دومین برنامه پنج‌ساله حوزه درحال تدوین است/سرمایه گذاری دشمنان اسلام برای الحاد

دومین برنامه پنج‌ساله حوزه درحال تدوین است/سرمایه گذاری دشمنان اسلام برای الحاد
آیت الله اعرافی با بیان اینکه هرچه تلاش کنیم که حوزه در تراز انقلاب اسلامی باشد، کم است، گفت: در فضای بین الملل بی‌نهایت ظرفیت پذیرش، استعداد و استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: هرچه تلاش کنیم که حوزه در تراز انقلاب اسلامی باشد، کم است.

وی با اشاره به اینکه البته دستاوردهای حوزه بسیار ارزشمند هستند، مطرح کرد: اگر این دستاوردها را با آمال و آرزوهای حوزه مقایسه کنیم قطعا درخواهیم یافت که عقب هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نیازهای بی‌پایانی وجود دارد، عنوان کرد: در فضای بین الملل بی‌نهایت ظرفیت پذیرش، استعداد و استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در داخل نیز ظرفیت‌ها و بسترهای فوق العاده‌ای فراهم است، خاطرنشان کرد: اصل 4 قانون اساسی می‌گوید که تمام قوانین و تصمیماتی که در نظام اتخاذ شود باید مبتنی بر اسلام باشد.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: همین محور قانونی یک زمینه بی‌نهایت برای کار ایجاد می‌کند که البته در سمت مقابل نیز چالش‌ها و موانع بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی برای الحاد سرمایه‌گذاری بسیاری انجام می‌دهند، تصریح کرد: سه نکته نیاز بی‌نهایت، چالش‌های متعدد و آمال و اهداف حوزه و انقلاب اسلامی باید در کنار یکدیگر دیده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در این مسیر هم‌‎افزایی، همکاری و همدلی بسیار مهم است، یادآور شد: در این منظومه فکری قطعا مجمع نمایندگان طلاب دارای نقش و کارکرد ویژه هستند.

وی اضافه کرد: به عنوان مدیریت حوزه بر قراردادی که با مجمع نمایندگان طلاب مبنی بر بررسی و اعلام نظر طرح‌های حوزوی داریم، پایبند خواهیم بود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه تقریبا یک دوره برنامه پنج‌ساله حوزه به اتمام رسیده است، گفت: دومین برنامه پنج‌ساله حوزه درحال تدوین است که مشارکت مجمع نمایندگان طلاب در آن می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه انتقال و انعکاس مسائل حوزه‌های استان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: اظهار نظر نمایندگان یک استان می‌تواند در اعلام طرح و برنامه برای آن استان اثرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نمایندگان طلاب می‌توانند گفتمان‌ساز مباحث انقلابی و طرح‌های حوزوی باشند، اظهار کرد: در این عرصه نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم.

ارسال نظرات