۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۵۴۲۵۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

شرط معیت با امام زمان، ایجاد صفات باطنی و روحی ایشان در خود است

شرط معیت با امام زمان، ایجاد صفات باطنی و روحی ایشان در خود است
اصفهان - آیت الله مهدوی با اشاره به چگونگی معیت و مجالست دائمی با امام زمان(عج) در زمان غیبت ایشان، گفت: برای مجالست دائمی باید صفات روحی ایشان را در خود ایجاد کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در خیمه حسینی گلستان شهداء، با بیان اینکه دین دستور به مجالست و ارتباط با انسان­های فرهیخته، اولوالعلم، دانشمند می­ دهد، گفت: در آخر سوره رعد آیه 43 از امیرالمومنین (ع) به مَن عنده علم الکتالب تعبیر شده یعنی به همه علوم ایشان آگاه هستند.
 
 عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر این آیه را در کنار آیه 59 سوره انعام بگذاریم که ذکر می­شود همه علوم در قرآن است به این نتیجه خواهیم رسید که همه قرآن نزد امیرالمومنین(ع) است و همه چیز را می­ دانند.
 
وی با اشاره به آیه 49 سوره عنکبوت که خداوند متعال متذکر می شود قرآن در سینه 14 معصوم محفوظ است و ما قرآن را در سینه اهل بیت (ع) که اولوالعلم هستند و قابل تغییر نیست حفظ می­ کنیم نه در بین دفتین، اظهار کرد:  وقتی همه علوم نزد امام است همه باید به امام رجوع کنیم تا از نگاه به او، سخنان و رفتار او بهره ­مند شویم.
 
 آیت الله مهدوی تصریح کرد: با التفات بر توصیه قرآن کریم در آیه 119 سوره توبه که توصیه شده دائماً و در هر حال با صادقین باشید، مجالست و معیت دائمی با امام زمان (عج) در زمان غیبت ایشان به این است که ببینیم صفات باطنی و روحی ایشان چیست و آن را در خود ایجاد کنیم.
 
 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صفات کلی اهل­ بیت(ع) خاطر نشان کرد: اولین و مهم­ترین صفت ایشان ایمان قوی ایشان است که در حدّی است که خدا را با چشم دل می­ دیدند.
 
وی با بیان این که ویژگی دوم ایشان یقین دائمی به پروردگار عالم است که ویژگی خاص ایشان است و هیچکس در عالم این ویژگی را ندارد، گفت: اگر ما به این دو ویژگی راه پیدا کنیم به ویژگی امام زمان خود می­رسیم و موجب مجالست دائمی با ایشان می­گردد ولو میان جسم ما فرسنگ­ها فاصله باشد. /1304/
ارسال نظرات