۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۵۰۱۷۴

اعلام فراخوان همایش بین‌المللی «چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» درقم

اعلام فراخوان همایش بین‌المللی «چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» درقم
حجت الاسلام احمدی میانجی با اشاره به آغاز ارسال مقالات این همایش گفت: تبیین و نهادینه‌سازی الگوی سوم زن،در برابر الگوهای غربی و شرقی از اهداف اصلی این همایش است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود احمدی میانجی رئیس همایش بین‌المللی «چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات موسسه آموزش های کوتاه مدت برگزار شد اظهار داشت: موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی در راستای نگاه انقلاب اسلامی به زن برگرفته از مبانی اسلام ناب محمدی همایش بین المللی «چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» را در سال ۱۴۰۳ برگزار کند.

وی افزود: ما در این همایش در صدد آن هستیم که بخشی از نگاه متعالی و مترقی انقلاب اسلامی که برگرفته از مبانی اسلام ناب محمدی است با کمک محققان و پژوهشگران به جهان تشنه حقیقت معرفی و عرضه کنیم.

رئیس موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی بیان داشت: در راستای رهنمود مقام معظم رهبری مدظله العالی، ما معتقدیم امروز و با گذشت سالیانی از انقلاب اسلامی همچنان کشمکشی جدی و اساسی بین الگوی زن مسلمان با الگوی مادی غربی در جریان است و غربی ها همواره در تلاشند نگاه و عملکرد غلط خود را در دنیا رایج کنند که در این مسیر هوچی‌گری های تبلیغاتی و رسانه ای را همواره در دستور کار دارند.

وی افزود: راهبرد ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری ما تثبیت و نهادینه سازی الگوی زن مسلمان با تمسک به الگوهای برجسته دینی الگوی فاطمی و زینبی و مریمی و آسیه ای  و غلبه بر فرهنگ منحط غربی از اهداف راهبردی این همایش بین المللی است.

 حجت الاسلام احمدی میانجی اظهار داشت: در لبیک به راهبرد اعلامی مقام معظم رهبری ماتلاش داریم در مسیر این حرکت، ذهن‌ها را از حرف‌های کلیشه ای فرآورده ی غربی خالی کنیم و بر این باوریم که زن در تعریف غالباً شرقی همچون عنصری در حاشیه بی‌نقش در تاریخ سازی و در تعریف غالباً غربی به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و انرژی جنسی برای مردان در خدمت سرمایه‌داری جدید است معرفی می‌شد.

وی افزود: ما معتقدیم زن در انقلاب اسلامی ایران الگوی سوم یعنی زن نه شرقی و نه غربی است زن مسلمان ایرانی ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز زندگی و اجتماع بود؛ می‌توان خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز کنشگر و نقش آفرین بود و فتوحاتی بزرگ به ارمغان آورد.

رئیس موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی ابراز کرد: در الگوی زن مسلمان که بر اساس معرفت شناسی الهی شکل گرفته، زن نقاط قوت زنانه‌ خود را با ایمان و عفت همراه می کند و با چنین ترکیبی قادر به نقش آفرینی منحصر به فردی می شود و این گونه ارزش و تشخص زن معنا می‌یابد.

حجت الاسلام احمدی میانجی اظهار داشت: ما در این همایش در صدد تصویر روشن از الگوی زن نه شرقی و نه غربی و پاسخ به چالش‌های است که در این عرصه مواجه هستیم و از همه اندیشمندان و پژوهشگران  دعوت می کنیم تا ما را در رسیدن به این مهم یاری کنند.

ارسال نظرات