۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۷۴۹۹۱۸

سندرز: حمله اسرائیل به غزه شدیدترین حمله نظامی در قرن 21 است

سندرز: حمله اسرائیل به غزه شدیدترین حمله نظامی در قرن 21 است
سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی با اشاره به ویرانی گسترده نوار غزه در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی، گفت که حمله اسرائیل به غزه شدیدترین حمله نظامی در قرن 21 به شمار می‌آید.

«برنی سندرز» سناتور دموکران ایالت ورمونت آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی به شدن از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی گفت: «حمله نظامی که کابینه راستگرای نتانیاهو علیه نوار غزه به راه انداخته باعث ایجاد ویرانی گسترده شده و شدیدترین حمله نظامی در قرن بیست و یکم است».

سندرز اضافه کرد: «پیامد حمله نظامی اسرائیل فاجعه آمیز بوده که طی آن بیش از 20 هزار فلسطینی کشه شده و این اعتقاد وجود دارد که هنوز هزاران نفر از قربانیان زیر آوارها قرار دارند».

این سناتور ایالت ورمونت گفت: «ویرانی که به غزه پس از 100 روز جنگ وارد شده، بیش از ویرانی بوده که شهر درسدن آلمان در جریان جنگ جهانی دوم شاهد آن بوده است.

وی افزود: «تاسیسات سازمان ملل در غزه با وجود آنکه مختصات خود را در اختیار نیروهای اسرائیلی قرار دادند نیز تحت بمباران قرار گرفتند».

«کریستوفر کونز» سناتور ایالت دلاویر آمریکا نیز روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که درد و رنج در غزه غیر قابل قبول بوده و به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «نتانیاهو پیشتر نیز مخالفت خود را با راه حل دو دولت ابراز داشته اما مردم اسرائیل باید مسیر صحیح را تعیین کنند».

«مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز روز سه‌شنبه در سخنانی درباره بحران گرسنگی در نوار غزه هشدار داد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «صدها هزار نفر در غزه گرسنگی می‌کشند و قحطی با سرعتی باورنکردنی در این باریکه در حال افزایش است».

این مقام ارشد سازمان ملل اضافه کرد: «ارائه کمک‌های بشردوستانه به حدود سیصد هزار نفر در شمال غزه همچنان یک چالش به شمار می‌آید».

ارسال نظرات