۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۴۹۵۸۶
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

رجب؛ ماه حرکت معنوی پرشتاب انسان برای رسیدن به کمال

رجب؛ ماه حرکت معنوی پرشتاب انسان برای رسیدن به کمال
اصفهان ـ آیت‌ الله مهدوی با اشاره به لطف پروردگار عالم به انسان در ماه رجب، گفت: ماه رجب، ماه حرکت معنوی پرشتاب انسان برای رسیدن به کمال است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌ الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه شنبه، در گفتگویی برخط با اشاره به آغاز ماه رجب و وظیفه انسان در این ماه، گفت: آغاز ماه رجب آغاز پرشتاب حرکت معنوی انسان ها است.

وی افزود: پروردگار برای لطفی که به انسان ها دارد از ۱۲ ماه سال سه ماه رجب، شعبان و رمضان را برای حرکت سریع‌تر برای رسیدن به کمال قرار داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترتیب طبیعی این سه‌ماه خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان به دلیل اینکه ماه مهمانی پروردگار است برای این که انسان بتواند به مهمانی خداوند برود اول باید خود را از غیر خدا شستشو و تخلیه کند که از آن به ماه استغفار( رجب) یاد می‌کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه اظهار کرد: وقتی انسان موفق شد در این ماه از گناهان و غفلت ها و خطاها و آنچه که فکر غیر خدا است خود را تخلیه کند، در ماه شعبان باید با عمل صالح خود را زیور و زینت بدهد مانند کسی که قرار است به مهمانی برود و اول خود را در حمام شستشو می‌کند و در مرحله بعد لباس نو می پوشد و عطر می‌زند و در مرحله سوم برای رفتن به مهمانی آماده می‌شود.

آیت‌ الله مهدوی با اشاره به مراحل پاک شدن از گناهان از دیدگاه بزرگان دین و عرفا تصریح کرد: بزرگان دین و عرفا در خصوص مراحل پاک شدن از گناهان می‌گویند: یک مرحله تخلیه داریم که انسان خود را از گناه و هرچه غیر خداست خالی می‌کند. در مرحله دوم تحلیه است که همان زیور دادن روح خود به عمل و نیت خوب است و مرحله سوم تجلیه است یعنی جلوه دادن که بعد از این که با عمل صالح خود را زیور داد سبب می‌شود نور خدا در وجود او تجلی کند./1304/

ارسال نظرات