۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۴۲۴۷۰
به همت خبرگزاری رسا برگزار شد؛

نشست نقد و بررسی فیلم شماره ۱۰ به همراه بررسی سینمای دفاع مقدس

نشست نقد و بررسی فیلم شماره ۱۰ به همراه بررسی سینمای دفاع مقدس
نشست نقد و بررسی فیلم سینمای شماره ۱۰ به همراه بررسی فیلم‌های دفاع مقدس با حضور کارشناسان رسانه و سینما در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی فیلم سینمای شماره 10 به همراه بررسی فیلم‌های دفاع مقدس با حضور کارشناسان رسانه و سینما در راستای تجلیل از آثار هنری تولید شده در زمینه دفاع مقدس سه‌شنبه 4 مهرماه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست به ویژگی‌ها و مشخصات سینمای دفاع مقدس، بررسی رشد و پیشرفت کمی و کیفی تولیدات این عرصه، همچنین پیشنهادات سازنده برای ارتقاء و بالندگی آثار سینمایی دفاع مقدس از طرف کارشناسان و صاحب‌نظران فضای رسانه و سینما پرداخته شد.

نشست نقد و بررسی فیلم شماره ۱۰ به همراه بررسی سینمای دفاع مقدس

حجت‌الاسلام پیش‌آهنگ کارشناس سینما و فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه امسال در حوزه دفاع مقدس شاهد ساخت فیلم‌های خوبی بودیم، ابراز کرد: از سال 58 به بعد فیلم‌های سینمای دفاع مقدس شروع به تولید شد و تا اکنون ادامه دارد؛ ما از بین این فیلم‌های ساخته شده، فیلم شماره ده را به دلیل اکران هم‌زمان در سینماهای کشور برای نقد و بررسی انتخاب کرده‌ایم.

این کارشناس رسانه‌ای در ادامه اظهار داشت: فیلم شماره ده از آن دسته فیلم‌های است که برای تماشاگر جذابیت خاصی دارد و از دیدن این فیلم لذت می‌برید؛ تماشاگران با دیدن فیلم شماره ده با فضای جدیدی از صحنه‌های دفاع مقدس آشنا می‌شوند که قبلاً در سایر فیلم‌ها ندیده بودند.

حجت‌الاسلام پیش‌آهنگ افزود: فیلم شماره ده ارزش حداقل یکبار دیدن را دارد و کسانی که حتی فیلم‌های دفاع مقدس را دوست ندارد به‌خاطر صحنه‌های اکشنی که در این فیلم وجود دارد می‌توانند از دیدن این فیلم لذت برند؛ این فیلم قالب و محتوای خوبی دارد و توانسته سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص دهد.

نشست نقد و بررسی فیلم شماره ۱۰ به همراه بررسی سینمای دفاع مقدس

محمدحسین بنی‌احمدی کارگردان و نویسنده هنری در این نشست با اشاره به اینکه در سینمای ایران ژانر مستقلی با عنوان سینمای دفاع مقدس وجود دارد، ابراز کرد: در سینمای جهان چنین ژانر مستقلی نداریم و تمام فیلم‌های که از این نوع هستند تحت عنوان فیلم جنگی تعریف می‌شوند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه باید در فیلم‌های دفاع مقدس داستان‌هایی با مضمون سیر انفسی وجود داشته باشد، گفت: در خیلی از فیلم‌های دفاع مقدس که مشاهده می‌کنیم صحنه‌های جنگی جذاب و خیره‌کننده‌ای وجود دارد؛ ولی آن سیر انفسی‌ای که مثلاً در فیلم اخراجی‌ها برای مجید سوزوکی پیش آمد را دیگر مشاهده نمی‌کنیم.

بنی‌احمدی فیلم مهاجر و دیدبان ابراهیم حاتمی‌کیا را جزء پنج فیلم برتر تاریخ دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: شهید آوینی به ابراهیم حاتمی‌کیا لقب بلبل خوش‌الحان سینما را داد و این سیر انفسی در آثار ابراهیم حاتمی‌کیا به‌خوبی نمایان است.

ارسال نظرات