۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۳۶۲۱۴

شهرک‌نشینان صهیونیست: کرانه باختری به غزه دوم تبدیل شده است

شهرک‌نشینان صهیونیست: کرانه باختری به غزه دوم تبدیل شده است
شهرک‌نشینان صهیونیست در نامه‌ای خطاب به فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، از ناامنی در کرانه باختری شکایت کردند.

شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست در نامه‌ای خطاب به فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص ناامنی در شمال کرانه باختری هشدار دادند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی خبر داد که شهرک‌نشینان در این نامه، تاکید کردند که شمال کرانه باختری به غزه دوم تبدیل شده و ارتش به سختی می‌تواند در این منطقه اقدامی انجام دهد.

شهرک‌نشینان صهیونیست، ساعاتی پس از عملیات ضدصهیونیستی روز گذشته در نزدیکی جنین که به زخمی شدن ۵ صهیونیست از جمله ۴ نظامی منجر شد، بار دیگر ارتش را به باد انتقاد گرفته و گفته‌اند به هیچ وجه در این منطقه احساس امنیت و آرامش ندارند.

سرهنگ «آریک مویال» فرمانده تیپ شمال کرانه باختری نیز به ناتوانی ارتش در انجام ماموریت‌های خود در شمال کرانه باختری و حفاظت از شهرک‌نشینان اعتراف کرد و گفت که نیروهای ارتش تلاش خواهند کرد تا امنیت را در این منطقه برقرار کنند.

عصر دیروز (سه‌شنبه، ۱۳ ژوئن)، یک گروه مقاومت فلسطین، به سوی صهیونیست‌ها در نزدیکی جنین تیراندازی کرد و طی آن یک شهرک‌نشین و چهار سرباز صهیونیست زخمی شدند. این عملیات در حالی انجام شد که نیروهای اشغالگر صهیونیست به اردوگاه «بلاطه» در نابلس یورش برده بودند تا یک جوان فلسطینی را به اسارت بگیرند که در نهایت به شهادت این جوان فلسطینی به نام «فارس حشاش» و زخمی شدن چندین نفر دیگر منجر شد.

پس از عملیات روز گذشته در نزدیکی جنین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که ارتش صهیونیست و شاباک به این نتیجه رسیده‌اند که  باید سطح عملیات تهاجمی خود علیه مبارزان فلسطینی در نابلس و جنین را تشدید کنند و به همین دلیل، ورود به یک عملیات نظامی گسترده در دستور کار است. امری که با واکنش گروه مقاومت «عرین الاسود» مواجه شد و دستور آماده‌باش نیروهای خود در کرانه باختری را صادر کرد.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات