۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۷۳۵۶۸۸
مو به مو؛

حجت الاسلام خالد الغفوری بررسی کرد؛ شباهت مکتب فقهی امامین انقلاب

حجت الاسلام خالد الغفوری بررسی کرد؛ شباهت مکتب فقهی امامین انقلاب
مدیر مرکز عین للدراسات والبحوث المعاصرة حوزه علمیه قم گفت: از وجوه تشابه بین مکتب فقهی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ایجاد ارتباط بین آیات و روایات و تطبیق روایات بر قرآن کریم است.

حجت الاسلام و المسلمین خالد الغفوری الحسنی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه و مدیر مرکز عین للدراسات والبحوث المعاصرة در مصاحبه با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در حاشیه دوره آموزشی آشنایی با مکتب فقهی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی که به همت موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی قم برگزار شد با تاکید بر تشابه محوری سیره فقهی امامین انقلاب گفت: از وجوه تشابه بین مکتب فقهی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ایجاد ارتباط بین آیات و روایات و تطبیق روایات بر قرآن کریم است.

وی افزود: از دیگر شباهت های مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ارزش دادن به مباحث لغوی و عدم اعتماد به نظر مشهور و اهل لغت در این زمینه است.

خالد الغفوری در پاسخ به این سوال که آیا روش تطبیق روایات بر آیات قرآن کریم در مکتب امامین انقلاب اسلامی همانند روش علامه طباطبایی است اظهار داشت: روش امام راحل و رهبر معظم انقلاب در ایجاد ارتباط بین آیات و روایات و تطبیق آن بر قرآن اعم از سیره روایی قرآنی علامه طباطبایی است. علامه طباطبایی به چند مورد اشاره کرده است اما تطبیقاتی که مقام معظم رهبری به آن پرداخته اند علامه به آن نپرداخته است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه به تفاوت های مکتب فقهی امام و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در ملاحضه تفاوت بین مکتب فقهی امام و رهبر انقلاب باید کل مطالب مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب را بررسی کنیم که این امکان در حال حاضر وجود ندارد و مطالب محدودی از ایشان در دسترس است.

ارسال نظرات