۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۷۳۵۵۳۱
حجت‌الاسلام نقشه‌چی:

گفتمان امام راحل تكیه‌گاه استكبار ستیزان جهان شد

گفتمان امام راحل تكیه‌گاه استكبار ستیزان جهان شد
معاون امور مدارس سطح یک حوزه علمیه قم جرأت امام در حركت‌های ضد استكباری و ظلم‌ستیز را نشانی از تكیه داشتن ایشان بر آموزه‌های الهی عنوان كرد و گفت: گفتمان امام خمینی باعث شد ظلم‌ستیزان جهان تكیه‌گاهی داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد حسین نقشه چی معاون امور مدارس سطح یک حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) را بسیار گسترده توصیف كرد و گفت: ایشان از جهت علمی جامع بین معقول و منقول، فقیه، اصولی، فیلسوف و عارف بودند.

معاون امور مدارس سطح یک حوزه علمیه قم، امام خمینی (ره) را در كنار تمام خصوصیت‌های علمی، فقیهی زمان‌شناس و مبارز توصیف كرد و ابراز داشت: جمع شدن برخی از این صفات در یك نفر دشوار است در حالی كه امام خمینی (ره) همه این صفات را با هم داشت؛ زمان‌شناسی و شناخت جامعه، مبارزه‌طلبی و استكبارستیزی از خصوصیات برجسته حضرت امام (ره) بود.

وی بروز و ظهور امام خمینی (ره) بعد از مرحوم استاد آیت‌الله بروجردی را توضیح داد و گفت: همان امامی كه در مقابل ملت خود خادم بود، با تواضع با مردم و حتی كودكان برخورد می‌كرد، در حین عبادت در نهایت خضوع و خشوع بود و گریه‌هایی برای حضرت سید الشهدا (ع) داشت، در مقابل آمریكا كه استكبار بلا منازع آن زمان بود با اقتدار می‌ایستاد و می‌گفت «آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند».

حجت‌الاسلام نقشه‌چی نمونه دیگر شجاعت امام خمینی (ره) در مقابل ظلم را جمله معروف «در دهن این دولت می‌زنم» عنوان كرد و در مثالی دیگر تصریح كرد: اوایل انقلاب هواپیمایی برای مذاكره از آمریكا به ایران می‌آمد تا با سران كشور مذاكره كنند، حضرت امام در نامه‌ای بسیار كوتاه نوشت «شنیده‌ام عده‌ای از آمریكا برای مذاكره به ایران می‌آیند، بنده كه با آن‌ها مذاكره نمی‌كنم، احدی حق مذاكره با آن‌ها را ندارد؛ والسلام علیكم و رحمت الله و بركاته»

معاون امور مدارس سطح یک حوزه علمیه قم، توضیح داد: این‌ها با حساب و كتاب دنیایی جور در نمی‌آید؛ امام خود را به بی‌نهایت و خدا وصل كرده بود و از آن سرچشمه قدرت می‌گرفت؛ به این خاطر حضرت امام ترسی از هیچ ابرقدرتی نداشت.

وی درباره ابعاد بین‌المللی انقلاب ایران گفت: حضرت امام خمینی (ره) گفتمان استكبار ستیزی و هیهات من الذله را در جهان زنده كرد؛ این حركت امام خمینی (ره) تلاش چندین ساله ظالمان دنیا در به فراموشی سپردن درس عاشورا را نقش بر آب كرد.

حجت‌الاسلام نقشه‌چی حساسیت مردم ظلم‌ستیز جهان در شناخت حكومتی كه با این شجاعت پا به عرصه وجود گذاشته است را ستود و ادامه داد: همه این افراد برای شناخت گفتمان انقلاب اسلامی به حركت در آمدند؛ این گفتمان كم كم در آمریكا، آفریقا، آسیا و جاهای مختلف خود را بروز و ظهور داد و وسعت پیدا كرد.

معاون امور مدارس سطح یک حوزه علمیه قم، ادامه داد: آن‌ها كه با گفتمان امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ارتباط گرفتند و آن‌ها كه در سراسر دنیا مبلغ این گفتمان شدند، باعث شدند تا خیلی زود فریاد آزاده‌خواهی و استكبار ستیزی از جاهای مختلف دنیا بلند شود و گفتمان امام خمینی (ره) در مقابل آمریكا و شوروی كه برای خود ابرقدرت‌هایی بلا منازع بودند قد علم كند و ملت‌ها و دولت‌های آزادی خواه جرأت كنند تا در سایه گفتمان امام خمینی (ره) در مقابل استكبار بایستند.

وی به حركت‌های دهه‌های اخیر در مقابل استكبار جهانی اشاره كرد و گفت: این حركت‌ها متأثر از گفتمان امام خمینی (ره) است كه در دنیا جاری كرد و رهبر معظم انقلاب آن را امتداد می‌دهد؛ متأسفانه دشمنان داخلی و خارجی تلاش كردند كه امام را كه حذف شدنی نیست، تحریف كنند و كماكان در این راستا تلاش می‌كنند.

حجت‌الاسلام نقشه‌چی تصریح كرد: در داخل شاهد بودیم و در خارج نیز شاهد هستیم كه خیلی‌ها در صدد تحریف گفتمان و ادبیات علمی، سیاسی، اجتماعی حضرت امام خمینی (ره) بودند و اگر مواضع صریح رهبری و شخصیت و اقتدار و جایگاه علمی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی رهبر معظم انقلاب نبود و این پا فشاری به حفظ گفتمان امام خمینی (ره) در سطح جهان نبود، و این مبارزه با تحریف‌هایی كه در مقابل این گفتمان وجود دارد انجام نمی‌شد، شاید این مسیر خیلی زود منحرف شده بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: سلوك اجتماعی، سیاسی و تبیین‌گری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و حركت ایشان در رأس جهاد تبیین و هدایت و رهبری ایشان كه شاگردی مكتب امام خمینی (ره) را كردند، این حركت را همچنان مستدام خواهد داشت و به دلیل قوت بیشتر روز به روز نهالی كه امام خمینی (ره) سال‌ها پیش كاشته است، روز به روز حاصل این درخت بیشتر به نظر می‌آید و آثار آن حركت با رهبری امروز مقام معظم رهبری نمود بیشتری دارد.

ارسال نظرات