۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۳۲۷۵۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

عبادت، بدون اتصال به ولایت ممکن نخواهد بود

عبادت، بدون اتصال به ولایت ممکن نخواهد بود
اصفهان ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نیازمند واسطه برای اتصال به خداوند هستیم،گفت: تنها راه به سمت خداوند متعال امامت و ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در حرم زینبیه اصفهان با بیان اینکه شیطان به پیوندهای مقدس و محبوب خداوند در جامعه حمله می کند، گفت: پیوند خانوده و اعضای خانواده یکی از پیوندهایی است که با آسیب دیدن آن دیندار و اخلاق دچار فروپاشی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پیوند مؤمنین با ولی خدا و رهبر الهی از دیگر پیوندهایی است که شیطان سعی در نابودی آن دارد، اگر این پیوند قطع بشود طبیعی است که رابطه افراد با خداوند متعال قطع خواهد شد. اینطور نیست که ما ده‌ها راه داشته باشیم و یکی از این راه‌ها امامت و ولایت باشد، تنها راه به سمت خداوند متعال امامت و ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه معصوم انسان برتر است، اظهار کرد: هرزمان که بتوانیم به موجود برتر متصل باشیم رشد خواهیم کرد، همانطور که معصوم خود را به خداوند سپرده است و با خداوند مرتبط است، ما نیز باید با موجود برتر که ولی خدا است باید ارتباط گرفته و به او متصل باشیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر خودمان را به چهارده معصوم(ع) بسپاریم رفتار و خصوصیات آنها در ما ظهور خواهد کرد اما باید تسلیم آنها باشیم و خودمان را به آنها بسپاریم، بدون وساطت معصوم و ولی خدا به جایی نخواهیم رسید. امام علی(ع) می‌فرماید شیطان شش هزار سال خداوند را عبادت کرد اما وقتی خداوند دستور داد در مقابل ولی خدا خضوع کن شیطان نپذیرفت و از دستگاه الهی رجم و رانده شد.

وی ادامه داد: شیطان می‌خواست خداوند را مستقیم عبادت کند، اگر کسی بخواهد بدون ارتباط با ولی خدا عبادت کند و به خداوند متصل باشد رانده خواهد شد چرا که بدون ارتباط با ولی خدا عبادت خداوند محقق نخواهد شد. کسی نمی‌تواند با خداوند لجبازی کند، شیطان باید بپذیرد که راه رسیدن به خداوند تنها از طریق ولی خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تأکید بر اینکه تنها راه رسیدن به خداوند متعال اتصال به ولی خدا است، گفت: ما توان و ظرفیت اتصال به خداوند بدون واسطه اهل بیت(ع) را نداریم، وحی را و علم خداوند و دیگر فیض‌ها را نمی‌توانیم مستقیما درک کنیم و همواره نیازمند واسطه هستیم.

محمدحسین چاوشی

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات