۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۱۲۵۰۹
امام جمعه ساری:

تناقض های رفتاری غرب در مسأله هسته ای غیر قابل پذیرش است

تناقض های رفتاری غرب در مسأله هسته ای غیر قابل پذیرش است
مازندران - امام جمعه ساری با انتقاد شدید از تناقص های رفتاری کشورهای غربی در مسأله هسته ای گفت: این نشان دهنده آن است که آنها رشد، توسعه و پیشرفت ما را نمی خواهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ساری با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس جهاد سازندگی به خدمات این نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: اقدامات ارزنده جهاد سازندگی در محرومیت زدایی و همچنین حضور در دفاع مقدس به عنوان سنگرسازان بی سنگر همواره مورد توجه بوده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: جهاد کشاورزی امروز نیز مأموریت های مهمی بر عهده دارد که یکی از این مأموریت ها تأمین امنیت غذایی است.

امام جمعه ساری با بیان این که هدفمند سازی یارانه جلوی قاچاق کالاهای مهم را به سایر کشورها گرفته است، ادامه داد: با قیمت گذاری مناسب روی گندم از سوی دولت ضمن این که موجب رغبت بیشتر کشاورزان از قاچاق جلوگیری شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که باید کشاورزی دانش بنیان داشته باشیم، تصریح کرد: این مأموریت جدی جهاد کشاورزی است و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تأکید جدی فرمودند.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت شهید چمران اشارع کرد و افزود: شهید چمران در عرفان، معنویت و هم جهاد و فداکاری اسوه بود و به موقعیت های دنیوی پشت پا زد.

امام جمعه ساری همچنین به در پیش بودن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و با بیان این که اطلاع رسانی دینی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی باید دو ویژگی فراگیر بودن و همچنین خانوادگی بودن تبلیغات را در خود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که تبلیغات دینی نباید تنها برای یک قشر خاص باشد و باید همه اقشار را در بر گیرد، تصریح کرد: همه مردم باید مبلغ باشند و در این عرصه مهم تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه اصناف در کشورمان اشاره کرد و با بیان این که باید نسبت به اصناف جانب انصاف رعایت شود، بیان داشت: اصناف نیز باید انصاف را در برابر مردم رعایت کنند.

امام جمعه ساری، اصناف را بازوی انقلاب دانست و با بیان این که اصناف در تاریخ به نیازمندان، انقلاب، علما و حوزه های علمیه خدمت کردند، خاطرنشان کرد: باید نسبت به آنها با انصاف برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود تناقض گویی های آشکار آمریکا و اروپا در برابر ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی از یک طرف به ما پیام دوستی می دهند اما از طرف دیگر علیه ما در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه صادر می کنند.

وی با بیان این که این تناقص ها را نمی توان نادیده گرفت، افزود: این نشان دهنده آن است که آنها رشد، توسعه و پیشرفت ما را نمی خواهند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که غربی ها نمی خواهند ما از دانش های فاخر، پیشرفته و فوق نوین استفاده کنیم و مسأله سلاح هسته ای هم بهانه است، تصریح کرد: گرداننده سیاست ضد انقلاب اسلامی و ضد جمهوری اسلامی هم صهیونیست ها و استکبار جهانی و آمریکا است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات