۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۱۲۴۰۴
حجت الاسلام رضایی خبر داد؛

برگزاری دومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت

برگزاری دومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت
مازندران - مسئول امور روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ازبرگزاری دومین جشنواره بین المللی پرچم داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت خبر داد.

حجت الاسلام رضایی، مسئول امور روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچم داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت خبر داد.

وی با بیان این که این جشنواره در پنج محور طراحی شده است، بخش نخست این جشنواره تألیفات و ترجمع کتاب های به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی عنوان کرد و افزود: در این بخش خاطرات شهدا، ایثارگران و رزمندگان روحانی در‌عرصه‌ جهاد ومقاومت، کتاب با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و نقش علمای استان، کتب مرجع حوزوی با موضوعاتی از قبیل آیات ‌و روایات ‌جهاد وشهادت‌، فقه‌الجهاد، خاطرات شهدا و رزمندگان روحانی کشور و جهان اسلام در عرصه جهاد و مقاومت، خاطرات خانواده معظم شهدای روحانی انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت، خاطرات مناطق جنگی و عملیاتی از حضور روحانیت در دفاع مقدس و جبهه مقاومت‌، اشعار با محوریت روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی‌و مقاومت‌ و بیان خدمات روحانیت در عرصه های جهاد و مقاومت در ایران و جهان مورد توجه است.

وی، تحقیق‌وپژوهش به‌زبان‌فارسی عربی‌ و انگلیسی را دومین محور این جشنواره بین المللی عنوان کرد و افزود: مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در فصلنامه های علمی و پژوهشی، ارتباط بیانیه گام ‌‌دوم‌ انقلاب‌‌ بادفاع مقدس و جبهه مقاومت با ارائه مقالات تخصصی، تولیدات مکتوب به چند رسانه‌ای منبر با موضوعات انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، مبانی دینی دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی‌ و آیات ‌و روایات‌ مرتبط نقش‌امام ‌راحل ‌و امام‌ خامنه‌ای از جمله بخش های محور دوم است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه افزود: بخش سوم این جشنواره با موضوع فیلم نامه است که علاقه مندان می توانند فیلم‌کوتاه‌ و بلند با موضوع‌، نقش‌ روحانیت‌ در انقلاب‌اسلامی‌، دفاع‌مقدس و جبهه‌‌ مقاومت را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی، بخش چهارم این جشنواره را با موضوع چند رسانه ای فضای مجازی اعلام کرد و گفت: کلیپ، موشن‌گرافی، پادکست، ایجاد ‌نهضت‌ رسانه‌ای ‌با موضوعات‌ مرتبط‌ با نقش روحانیت و ایجاد‌ صفحات‌ و کانال‌ مرتبط‌ با روحانیت از جمله بخش های این محور است.

مسئول امور روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که فیلم و عکس محور پنجم این جشنواره بین المللی است، افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود با موضوع فیلم‌های‌ داستانی ‌مرتبط‌ با نقش ‌روحانیت، مستند، عکس‌، گویاسازی‌اسناد نقش‌روحانیت‌ در انقلاب‌‌اسلامی‌، دفاع‌مقدس و مقاومت، عکس ‌و فیلم ‌حضور روحانیان در مناطق راهیان نور و نهضت ‌جمع ‌آوری‌ اسناد و مدارک ‌با موضوع‌ نقش ‌روحانیت ‌در انقلاب‌اسلامی‌، دفاع‌مقدس و جبهه مقاومت به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام رضایی در پایان افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به آدرس اداره‌ کل‌ حفظ آثار و نشر ارزشهای ‌دفاع‌مقدس ارسال و یا با شماره های ۸-۳۳۱۱۲۱۹۵ و۳۳۱۱۵۵۴۷ تماس حاصل کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات