۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۷۰۵۵۸۲
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

تولید دانش بنیان؛ گامی در جهت خوداتکایی کشور

تولید دانش بنیان؛ گامی در جهت خوداتکایی کشور
آیت الله رجبی بر لزوم توجه مسؤولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: تولید دانش بنیان راه حل مشکلات اقتصادی و گامی برای رسیدن به خود اتکایی کشور است.

آیت الله محمود رجبی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سال جدید و عید نوروز به تبیین فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نامگذاری امسال به عنوان «تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال آفرین» از سوی رهبر انقلاب تحلیل و راهبردی هوشمندانه و حکیمانه از سوی ایشان بوده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب هر سال نیازها و تهدیدها را رصد می کند و در ابتدای سال با نامگذاری سال سبب شکوفایی مادی و معنوی کشور خواهد شد.

آیت الله رجبی با اشاره به تحریم های ایران از سوی استکبار جهانی بیان کرد: دشمنان با تحریم های کمرشکن خود قصد دارند کشور را از لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار دهند تا اینکه ملت را به نظام اسلامی بدبین کنند، اما ملت هوشمند ایران فریب اغواگرهای دشمنان را نخواهند خورد و همواره مردم ایران در برابر توطئه های استکبار جهانی ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه برای خنثی سازی تحریم ها نیاز به تولید انبوه داخلی وجود دارد، گفت: اگر تولیدات داخلی بر اساس دانش بنیان باشد، هم از نظر بهره وری، کیفیت و برند بودن رشد و ارتقا می یابد و هم تولید انبوه محصولات افزایش خواهد یافت.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه تدبیر رهبر معظم انقلاب در جهت نامگذاری شعار سال مشکل گشای مشکلات کشور خواهد بود، افزود: تولید بر اساس دانش بنیان راه حل مشکلات اقتصادی، گامی برای خود اکتفایی کشور و نیز کاهش مشکلات معیشتی مردم خواهد بود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: اگر تولیدات کارخانجات بر اساس دانش بنیان صورت گیرد زمینه های صادرات محصولات داخلی افزایش خواهد یافت و همچنین خواهیم توانست علم دانش بنیان را به کشورهای همسایه و دوست انتقال بدهیم و با این امر پیوند مستحکم میان ایران و کشورهای دیگر ایجاد خواهد شد.

وی بر ضرورت اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور تأکید و تصریح کرد: نسل جوان ما که آینده ساز انقلاب هستند از این رو باید مسؤولان زمینه های اشتغال متناسب با شان آنها را فراهم کنند، از این رو اگر تولید داخلی بر اساس دانش بنیان صورت گیرد زمینه های اشتغال زایی برای نسل جوان مهیا می شود و کشور در مسیر پیشرفت و شکوفایی حرکت خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اشتغال آفرینی و تولید دانش بنیان سبب افزایش امید و نشاط مردم به زندگی می شود و همچنین این امر زمینه ها را برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به وظیفه مسؤولان کشور در تحقق شعار سال اظهار کرد: یکی از عناصر اثر گذار برای تحقق شعار سال سیاست گذاری و برنامه ریزی مسؤولان کشور است، زیرا که اگر یکپارچگی، متناسب سازی و برنامه ریزی برای تحقق شعار سال از سوی دولتمردان به وجود نیاید تولید دانش بنیان در کشور رخ نخواهد داد.

آیت الله رجبی بر لزوم حمایت و پشتیبانی مسؤولان در جهت تحقق شعار سال تأکید کرد و افزود: با حمایت مسؤولان تولید داخلی بر اساس دانش بنیان شتاب خواهد یافت و اشتغال زایی نیز در کشور چندین برابر می شود، اما اگر همراهی مسؤولان وجود نداشته باشد این کار به سختی و کندی پیش خواهد رفت و در فرصت مناسب بدین هدف دست پیدا نخواهیم کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: باید سران سه قوه با ریل گذاری و برنامه ریزی مناسب بهترین زمینه ها را برای رشد و شکوفایی تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین فراهم کنند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه امیدوارم سران نظام و مسؤولان کشور برای تحقق شعار سال گام های اساسی بردارند، گفت: در این عرصه مسائل فرهنگی و معنوی کشور دارای اهمیت فراوان است و باید مسؤولان نیز به مسائل فرهنگی کشور توجه کافی داشته باشند.

ارسال نظرات