۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۰۳۱۷۰
حجت الاسلام فلاحی:

نماینده مخالف طرح صیانت، حتی اسم طرح را نمی‌دانست

نماینده مخالف طرح صیانت، حتی اسم طرح را نمی‌دانست
نماینده مردم همدان گفت: نماینده مخالف حتی اسم طرح را نمی دانست و متن را مطالعه نکرده بود، طرح به دنبال محدود، مسدود کردن و فیلترینگ نیست.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به تصویب کلیات طرح حمایت از کاربران فضای مجازی گفت: متاسفانه بسیاری از نمایندگانی که با این طرح مخالفت می کنند، اصلاً مفاد و بندهای این طرح را مطالعه نکردند.

وی افزود: اسم این طرح از صیانت به حمایت از حقوق و نظام تنظیم گری فضای مجازی تغییر پیدا کرده است، روح این قانون ضابطه مندی فضای مجازی است.

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه این طرح به دنبال محدود، مسدود کردن ندانست و اظهار داشت: این صحبت هایی که در رابطه با تعطیلی و پایین آوردن سرعت اینرنت در این روزها می شود، دروغی بیشتر نیست و این طرح 21 ماده دارد، نمایندگان محترم آن را مطالعه کنند.

وی ضمن پرداختن به نماینده مخالف این طرح در جلسه کمیسیون تخصصی ابراز کرد: نماینده مخالف حتی اسم طرح را نمی دانست و متن را مطالعه نکرده بود، برخی با زیرسوال بردن مجلس و با بلند کردن علم مخالفت به دنبال جذب فالوور و رای در دوره بعد هستند و جای تعجب است که این افراد اصلاً عضو کمیسون نیستند.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به پیوست رسانه ای طرح عنوان کرد: این ضعف را قبول داریم که هیأت رئیسه باید این طرح را تبیین و اقناع سازی می کردند تا در فضای مجازی، جو دروغین برعلیه طرح حمایت از حقوق کاربران راه اندازی نشود.

وی افزود: اولین سوالی که مردم باید از نمایندگان مخالف بپرسند این سوال مهم می باشد که آیا شما به عنوان نماینده ما این طرح را مطالعه کرده اید؟ و چرا مخالفت می کنید؟ مشکل ما عدم تبیین از طرف هیأت رئیسه مجلس، عدم مطالعه مردم و هجمه رسانه ای بیرون و البته اصلاح طلبان در داخل است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی فضای مجازی را رها شده برشمرد و تصریح کرد: کجای این طرح سخن از تعطیلی کسب و کارهای مجازی به میان آمده است؟ از آن هایی که چنین ادعایی دارند، درخواست دارم طرح را مطالعه کنند و بگویند در چه قسمتی از این طرح صحبت از فیلترینگ و تعطیلی کسب و کارها به میان آمده است.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به قضاوت از روی ناآگاهی و نادانی نسبت به طرح حمایت از حقوق کاربران و نظام تنظیم گری فضای مجازی خاطرنشان کرد: همگان را خصوصاً نمایندگان و نخبگان جامعه را دعوت به مطالعه این طرح می کنم.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم پیوست رسانه موجب این مقدار هجمه برعلیه طرح شده است، البته از امشب در گفت و گوی ویژه خبری، کارشناسان متخصص در این موضوع گفت و گو خواهند کرد تا ابعاد طرح تبیین و برای مردم آشکار شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی علت تاخیر در اجراء را عدم همکاری مجلس گذشته و کم کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر کار پیش برود به این هجمه ها توجهی نشود و نمایندگان مخالف نگران رای آوردن در دوره بعد نباشند، به وظیفه امروز خود عمل کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
حالا شما که نسبت به اسم طرح صیانت، علامه ی دهر بودید، چه گلی به سر مردم زدید؟. عمو جمع کنید بساط مسخره و خنده دارتان را. شما اگر فکر سلامت اعتقادی و فگری و فرهنگی ملت هستید، معیشت و اقتصاد آنها را درست گنید، مباحث مذکور خود به خود حل خواهد شد. جناب عالی و دوستان تان اگر بویی از مردی و مردانگی و مردمداری برده اید، اجازه ندهید یک عده یاغی و زورگو تحت عنوان مأمور شهرداری و ..... به چند تا دست فروش و میوه فروشی که با هزار خواری و بدبختی، نان شب خود را در می آورند ظلم کنند و اجناس و اقلام و بار انها هاپولو نمایند. والله شماها دوستدار و دلسوز مردم نیستید. چرا ریاکارانه خودتان را دغدغه مند دین و دنیا و آخرت ملت قلمداد می کنید؟.
0
0