۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۸۷۸۵۱
استاد حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با رسا:

حضور میدانی مسؤولان در میان مردم مشکلات را با سرعت بیشتری حل می کند

حضور میدانی مسؤولان در میان مردم مشکلات را با سرعت بیشتری حل می کند
مازندران - حجت الاسلام تقی زاده تأکید کرد: حضور میدانی مسؤولان در میان مردم مشکلات را با سرعت بیشتری حل می کند.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران بر ضرورت حفظ تقوا و پرهیز از تفکر اشرافی گری از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز در کشورمان با پدیده هایی مثل حقوق‌های نجومی، رانت و آقازادگی مواجه است که مسؤولان باید بیشتر مراقب آنها باشند.

وی با اشاره به اهمیت مسأله تقوا در کلام ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت علی(ع) افزود: آن حضرت در لحظات واپسین زندگی خود خلاصه معارف قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) را به نسل های بعدی با عبارت تقوای الهی منتقل کردند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که نگاه ما به دین نگاه بسیط و جامد نیست بلکه دین برنامه جامع خوشبختی دنیا و آخرت از سوی خداوند متعال است، ادامه داد: اما در پاسخ به این سؤال که چرا وضعیت دنیای مردم این گونه است که باید دنیا را از منظر نهج البلاغه تعریف کرد.

امام جمعه سرخ رود با بیان این که مهم‌ترین ویژگی‌های کارگزاران حکومتی در مسیر تدین‌گرایی و دین مداری چیست، افزود: برای اجرای دین خداوند باید مؤمن‌ترین‌، با تقواترین‌ و با هوش‌ترین‌ها به عنوان کارگزاران حکومت اسلامی انتخاب شوند تا برای خوشبختی دنیوی و اخروی مردم تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان این که دغدغه یک مسؤول باید دین باشد نه حقوق های نجومی و خانه های آن چنانی، تصریح کرد: آنچه ما را عذاب می‌دهد مسابقه تکاثر و ثروت‌اندوزی مسؤولان و کارگزاران است که جلوه ویژه آن حضور فرزندان دو تابعیتی مسؤولان گذشته است.

وی با تأکید بر این که باید امید به آینده بار دیگران در میان مردم زنده شود، خاطرنشان کرد: این امر با تقوای الهی و خدمت صادقانه مسؤولان به مردم و کاهنش مشکلات آنها محقق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم ترین اولویت مسؤولان باید خدمت به مردم باشد، تصریح کرد: مدیران و مسؤولان در جامعه اسلامی باید در خدمت به مردم و برقراری عدالت واقعی، حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که امروز مسؤولان باید در میان مردم حضور داشته باشند تا با دیدن مشکلات و رنج های عمومی در جهت رفع و کاهش آنها برنامه ریزی کنند، گفت: با نشستن در اتاق و صدور بخش نامه مشکلات مردم حل نخواهد شد.

امام جمعه سرخ رود، مردمی بودن را یکی از شاخصه های مدیران در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: همراهی با مردم و حضور میدانی در میان آنها می تواند در رفع مشکلات کشور بسیار اثرگذار باشد./950/ت310/

ارسال نظرات