۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۶۸۸۰۸
سرمقاله؛

همیشه و پیوسته

همیشه و پیوسته
نیاز به خون و فرآورده‌های آن، روزانه است و وظیفه سازمان انتقال خون در سراسر کشور این است که خون مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را تأمین کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ظرف روزهای گذشته مسوولان سازمان انتقال خون هشدارهای جدی درباره کاهش نگران‌کننده ذخایر خونی دادند. سازمان انتقال خون از دارندگان تمام گروه‌های خونی درخواست کرد که به علت تشدید نیاز به خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

با این هشدار علی‌رغم گسترش شیوع ویروس کرونا ، مردم زیادی برای اهدای خون و پلاسما به صف شدند، اما از آنجایی که ذخیره خونی کشور تنها سه روز است، این اتفاق باید مستمر و ادامه‌دار باشد. به همین دلیل تقسیم‌بندی و ادامه مراجعه مردم برای حضور و اهدای خون امری ضروری به شمار می‌آید.

نیاز به خون و فرآورده‌های آن، روزانه است و وظیفه سازمان انتقال خون در سراسر کشور این است که خون مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را تأمین کند. در شرایط عادی، در تهران روزانه هزار و ۲۰۰‌واحد خون اهدا می‌شود که خون و فرآورده‌های خونی دریافتی از محل این حجم اهدا، بین ۱۶۰‌مرکز درمانی و بیمارستانی استان توزیع می‌شود.

کاهش مراجعات اهدای خون که حالا به نگرانی جدی نظام سلامت تبدیل شده و باید مدیریت رفتار عمومی مردم در قبال انجام این وظیفه خیرخواهانه انجام شود. با این حال می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای روزها و هفته‌های آتی برنامه‌ریزی کرد تا به این وظیفه شهروندی عمل کرده و این نگرانی را از جامعه سلامت کشور دور کنیم.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: صبح نو
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
ممنون خیلی تحلیل جالبی بود.
لطفا از این نوع خبرها بیشتر بزارید.
هم به درد عموم مردم میخوره و هم کسانی که مشغول کار فرهنگی هستند. یک دید درست و جامعی رو منتقل می کنه.
0
0