۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۵۲۵
امام جمعه همدان:

لباس طلبگی وسیله ای برای درآمدزایی نیست

لباس طلبگی وسیله ای برای درآمدزایی نیست
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: لباسی که طلاب بر تن دارند، لباس خدمت به دین خدا و اسلام است و بی شک نمی توان آن را وسیله ای برای درآمدزایی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه سفیران هدایت همدان، گفت: دوران طلبگی شاید برای بیشتر شما با سختی ها و مشقت هایی همراه باشد که این طبیعی است، زیرا اگر از روحانیون و طلاب درباره این سختی ها سؤال پرسیده شود، بی شک این عزیزان از توجهات خاص حضرت ولی عصر (عج) سخن به میان خواهند آورد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: برای رسیدن به سرمنزل مقصود و دریافتن نور الهی، بهترین راه اخلاص در راه اسلام و خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: اگر امروز به عنوان طلبه در مدرسه علمیه حضور دارید شک نداشته باشید که این امر به خاطر توجهات خاص حضرت ولی عصر (عج) نسبت به شما است.

امام جمعه همدان ادامه داد: کار روحانیان و طلاب حفاظت از معنویات و دین خداوند در برابر تحریفات دشمنان است، از این رو شما سربازان امام زمان در عصر کنونی محسوب می شوید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: برخلاف عده ای که دانسته یا نداسته از تمکن طلاب و روحانیان سخن می گویند باید گفت که طلاب در بحث معیشت وضعیت خوبی ندارند و همواره با مشکلاتی در این باره روبرو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: لباسی که شما طلاب بر تن دارید، لباس خدمت به دین خدا و اسلام است و بی شک نمی توان آن را لباس درآمدزایی دانست، بنابراین از مسؤولان درخواست داریم که در بحث اقتصادی به طلاب توجه داشته باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حقیقت طلبگی سربازی حضرت ولی عصر(عج) است، افزود: زمانی که وارد حوزه شدید و خود را برای آموختن علوم دینی و اسلامی آماده کردید باید هجمه های دشمنان دین علیه خودتان را نیز فراموش نکنید، زیرا تاریخ اسلام سرشار از این دین ستیزی ها است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: طلبه ای که در راه دین خدا و آموختن مسایل شرعی اهتمام کامل بورزد و هرگز وارد جریانات سیاسی و حاشیه دار نشود بی شک در آینده علمی یک طلبه و روحانی جامع و موفق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: برخی از افراد عنوان می دارند که وجود طلبه برای جامعه چه سودی دارد، در جواب این افراد باید گفت که جامعه اسلامی برای حرکت در مسیر درست نیازمند تبلیغ و مبلغ است و این کار بر عهده روحانیان و طلاب است./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹
درود بر راد مرد همدان
0
0