۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۶۱۵۰۰

رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی ۴۸۰ هیأت مذهبی همدان

رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی ۴۸۰ هیأت مذهبی همدان
همدان - رئیس هیات‌های مذهبی همدان گفت: ۴۸۰ هیأت مذهبی در همدان به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و امیدواریم این روند تا پایان عزاداری‌ها ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حسین شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه جلساتی که قبل از آغاز محرم با متولیان و مسؤولان هیات های مذهبی استان همدان داشتیم، بسیار نتیجه بخش بوده است.

رئیس هیات‌های مذهبی استان همدان ادامه داد: البته این امر حاصل تعامل مسؤولان هیات ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع) در استان همدان است.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در بازرسی هایی که از هیات ها و مجالس عزاداری در سطح همدان و دیگر شهرهای استان انجام گرفته است، تاکنون هیچ گونه تخلفی از سوی این هیات ها دیده و یا گزارش نشده است.

شریفی اظهار داشت: تمامی دستورالعمل های بهداشتی همانند الزام استفاده از ماسک، عدم  پخش نذری، برپا نکردن ایستگاه صلواتی، عدم پذیرایی از عزاداران، عدم استفاده از زنجیر، سنج، طبل و... به صورت کامل توسط هیات های مذهبی همدان رعایت می شود و امیدواریم که این روند تا پایان عزاداری ها کماکان ادامه داشته باشد.

رئیس هیات‌های مذهبی استان همدان گفت: همچنین طبق دستورالعمل های اعلام شده قبل از آغاز ایام محرم، در حال حاضر تمامی مراسم های عزاداری در فضای باز انجام می گیرد و تنها نماز جماعت و آنهم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله شرعی و بهداشتی انجام می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق آمار موجود 480 هیات مذهبی در استان همدان وجود دارد که به جز تعدادی از آنها مابقی هیات ها در سامانه «بیرق» تبلیغات اسلامی ثبت نام کرده اند.

رئیس هیات‌های مذهبی استان همدان گفت: همچنین مسؤولان برخی از هیات ها با اعلام اینکه مکان مناسبی برای برگزاری مراسم عزاداری در اختیار ندارند، امسال مجالس عزای حسینی را برای رعایت پروتکل های بهداشتی لغو کرده اند.

شریفی در پایان سخنان خود با اشاره به فعال بودن هیات های مذهبی بانوان همدان، ابراز کرد: خوشبختانه هیات های مذهبی بانوان همدانی با رعایت کامل و دقیق موازین و پروتکل های بهداشتی مراسم های مذهبی و عزاداری های خود را انجام می دهند./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات