۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۵۲۱۹۴
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولان گزارش شفاف عملکرد خود را به مردم ارائه دهند

مسؤولان گزارش شفاف عملکرد خود را به مردم ارائه دهند
آیت الله مهدوی با بیان اینکه نظام ما یک نظام مردمی است، گفت: مسؤولان باید گزارش شفاف و واضح عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری در درس اخلاق مجازی امروز، با بیان اینکه زیربنای تمام دستاوردهای هر انسانی همت او است، گفت: در عرصه مدیریت اگر مدیر راضی باشد به آنچه که دارد انجام می‌دهد، آن مدیر موفق نخواهد بود چون همت عالی‌تر و تلاش بیشتر نخواهد داشت.

مسؤولان گزارش عملکرد خود را به مردم بدهند

آیت الله مهدوی ادامه داد: لازم است مدیران کارکرد و عملکرد واقعی خود را برای مردم مطرح کنند، مسؤولان باید کارکردشان برای مردم شفاف و واضح و معلوم باشد، نظام ما یک نظام مردمی است و مانند برخی نظام‌های دنیا نیست که مردم نظارتی بر حکومت نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است مدیران برای جلب نظر مردم بگویند در انجام کاری جلو هستند، اظهار کرد: باید مدیران دقت داشته باشند که اگر چنین هم گفتند در جلسات خصوصی واقعیت را بگویند و دقت داشته باشند که هرمقدار تلاش کنند بازهم نیازمند همت بیشتر و تلاش مضاعف هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان بر ضرورت تلاش انسان برای دستیابی به مراتب بالاتر همت تأکید کرد و گفت: حب نفس ممکن است موجب شود تا یک مسؤولی اعلام کند در زمانبندی یک کاری جلو است و این موضوع را از طریق بالاتر بردن زمان واقعی انجام پروژه انجام داده باشد. در حقیقت ممکن است پروژه ای که 3 سال زمان نیاز دارد را 5 ساله اعلام کنند و زمانی که طی 4 سال آن را انجام می‌دهند اعلام کنند از زمان جلو هستیم در حالی که یک سال هم از زمان واقعی عقب هستند.

اگر به همت فعلی خود شاد شویم به مراتب عالی همت دست پیدا نمی‌کنیم

آیت الله مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیرانی که فکر می‌کنند زرنگ هستند خودشان را با دیگران مقایسه کرده‌اند و این مقایسه در ابعاد بسیار محدود بوده است و اگر مقایسه‌های ما درست باشد موجب خواهد شد متوجه شویم همت عالی نداریم و خیلی با سطح مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه نباید به همت فعلی خود شاد شویم، تصریح کرد: اگر به همت فعلی خود شاد شویم همت ما و روند پیشرفت ما متوقف خواهد شد، قرآن کریم می‌فرماید زندگی دنیا نسبت به آخرت یک متاعی است و نباید نسبت به آن شاد باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: گاهی خداوند برای مجازات کردن افراد به آنها دنیا و مادیات را عطا خواهد کرد، سپس با گرفتن آنچه داده است آنها را عذاب خواهد کرد، غفلت از هدف و مسیر سعادت، آسیب دیدن ناشی از دست دادن نعمت‌های دنیایی و تفهیم اینکه این نعمت‌های دنیا فانی است علت این کار خداوند است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
« گاهی شهید شدن، آسان تر از زنده ماندن است. آدم های اهل معنا، اهل حکمت و دقت، خوب درک می کنند گاهی زنده ماندن و زندگی کردن و در یک محیطی تلاش کردن، به مراتب مشکل تر از کشته شدن و شهید شدن و به لقا خدا پیوستن است....امام حسن(ع) این سخت تر را انتخاب کرد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
شیوع ویروس کرونا کمک زیادی به جهان کرده است تا دولت‌ها کنترل‌های شدیدی را از طریق اعمال محدودیت جابجایی و سفر، افزایش نظارت بر فناوری‌ها، اقتصاد دیجیتالی، تبلیغات انحصاری و عملیات ضداطلاعاتی از طریق افزایش سانسور اینترنت و رسانه‌های جایگزین وضع کنند
0
0