۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۵۲۰۵۷
آیت الله مهدوی:

ارزش انسان به هدف و همت او بستگی دارد

ارزش انسان به هدف و همت او بستگی دارد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه میزان موفقیت هرکس در زندگی به میزان همت او بستگی دارد، گفت: انسان برای به دست آوردن هرچیزی همت کند به همان میزان ارزش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی امروز، با بیان اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند هر انسانی همراه با همت خود است، گفت: این یعنی هرکسی به اندازه مقدار همتی که دارد به دست خواهد آورد و میزان موفقیت انسان به همت او بستگی دارد.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: ارزش هرانسانی به همت او است، انسان باید خود را با اعمال خود و همت خود در زندگی و امور خیر و به ویژه مسائل معنوی بسنجد، هرچیزی که انسان برای آن همت و تلاش کند می‌شود ارزش شخص و ملاک برای سنجش ارزش اشخاص، به همین دلیل باید به هدف از همت کردن خود توجه کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه شاکله انسان جسم و استخوان انسان نیست، اظهار کرد: طرز فکر انسان شاکله انسان است، هرچیزی که فکر کنیم و عقیده ما باشد شاکله ما خواهد بود، چیزی که انسان به دنبال آن می‌رود قیمت او خواهد بود و باید ببینیم که در زندگی به دنبال چه چیزی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت برخورداری انسان از همت و اراده و عزم قوی، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ارزشمندترین سرمایه ما عمر ما است، باید در مصرف عمر خود بخیل باشیم و در این خصوص همت عالی داشته باشیم، موضوع دیگر این است که باید همت در حرص نسبت به تحصیل معارف دین داشته باشیم چرا که سعادت ما در تحصیل علم و معارف دین است و به همین دلیل همت در این زمینه اهمیت دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت همت عالی انسان در تحصیل معارف و علوم دین و تحمل مشکلات در این خصوص تأکید کرد و گفت: بزرگان و علما از تمام فرصت‌های خود در زمینه تحصیل معارف دین و علوم استفاده کرده‌اند و همت عالی در این خصوص داشته‌اند و این از بهترین‌ همت‌ها است./1304//210/خ

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات