۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۱۹۴۲۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

موعظه قلب را صیقل می‌دهد

موعظه قلب را صیقل می‌دهد
حجت الاسلام حسینی از موعظه به عنوان یکی از راه‌های رسیدن به حیات طیبه نام برد و گفت: انسان درهر شرایط و موقعیتی که باشد نیاز به موعظه دارد چون موعظه قلب را صیقل می‌دهد. 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی پنجشنبه شب در حسینیه شهدای حضرت ابوالفضل (ع) فین بزرگ کاشان با اشاره به اینکه سیره پیامبراکرم (ص) هدایت مردم به سوی نور بود، گفت: هدف قیام امام حسین ادامه سیره پیامبر اکرم (ص) بود.

وی با اشاره به برخی از عواملی که سبب می‌شود انسان به حیات طیبه و زندگی پاک و منهای گناه برسد اشاره کرد و افزود: دینداری و توجه به دین و عمل به دین یکی از مهمترین عواملی است که سبب می‌شود انسان به حیات طیبه برسد.

حجت الاسلام حسینی از کربلا به عنوان محلی برای یک گروه دیندار و یک گروه بی دین نام برد و اظهار داشت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید مواظب دین خود باشید چرا که در آخر الزمان با افزایش بی بندوباری و گناه برخی مردم بی دین می‌شوند.

وی دایره دین را شامل سه بخش اعتقادات و احکام و اخلاق دانست، افزود: اعتقاد قوی به خدا انسان را از گناه و معصیت و دزدی و اختلاس دور می‌کند.

به گفته وی امروز تضعیف دین و ترویج بی دینی در جامعه در حال رواج است و این در حالی است که برای رسیدن به حیات طیبه باید دیندار بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی دیگر از راه‌های رسیدن به حیات طیبه نام برد و گفت: اگر مردم نسبت به منکرات بی تفاوت باشند گناه و معصیت جامعه را در برخواهد گرفت.

حجت الاسلام حسینی گفت: در روایت آمده است جامعه‌ای که در آن گناه و معصیت زیاد باشد مردم باید منتظرعذاب الهی باشند و در عذاب الهی دیندار و بی دین با هم عذاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر سرداد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایطی است، اما نباید نسبت به این فریضه واجب بی تفاوت بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان همچنین از موعظه به عنوان یکی دیگر از راه‌های رسیدن به حیات طیبه نام برد و اظهار داشت: انسان درهر شرایط و موقعیت و مقامی که باشد نیاز به موعظه دارد چرا که موعظه قلب را صیقل می‌دهد. 

حجت الاسلام حسینی از گفتن ذکر و دائم الذکر بودن به عنوان یکی دیگر از راه‌های رسیدن به حیات طیبه نام برد و گفت: ذکر صلوات بر محمد و آل محمد سید الاذکار است و انسان دائم الذکر گناه نمی‌کند و به خدا نزدیکتر می‌شود و یاد خدا به انسان امید و آرامش می‌دهد./۱۳۰۷/پ310/ب1
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات