۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۹۹۴۵
مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی:

۸۰ روحانی مبلغ به مدارس خراسان شمالی اعزام شدند

۸۰ روحانی مبلغ به مدارس خراسان شمالی اعزام شدند
مسؤول اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۸۰ مبلغ و مبلغه برای هدایت دانش آموزان مستعد به سمت تحصیل در حوزه علمیه، به مدارس استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آخرین وضعیت جذب و پذیرش طلاب در حوزه علمیه استان، اظهار کرد: نام‌نویسی از متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه استان از پانزدهم بهمن‌ماه امسال آغاز شده و بر اساس برنامه تا سی و یکم فروردین‌ماه سال 98 ادامه دارد.

وی ضمن تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته این واحد برای جذب و پذیرش طلاب برای سال تحصیلی آتی، افزود: در سال تحصیلی جدید درمجموع حدود 500 طلبه جدید در 15 مدرسه علمیه این استان پذیرش می‌شوند.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: با تعامل مناسبی که بین حوزه علمیه استان و دیگر دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه آموزش و پرورش و صداوسیما وجود دارد، در طول ایام پذیرش طلبه در حوزه علمیه، اقدامات گسترده‌ای در راستای معرفی بهتر برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حوزه‌های علمیه برای مخاطبین اجرایی شده است.

وی نشست با روحانیان، حضور مدیران مدارس علمیه در نماز جمعه به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها با موضوع جذب و پذیرش و اعزام بیش از 80 مبلغ خواهر و برادر به مدارس آموزش و پرورش را ازجمله برنامه‌های اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی در راستای جذب افراد مستعد و علاقه‌مند به حوزه علمیه اعلام کرد.‌

حجت‌الاسلام سعادتی گفت: در حال حاضر در حوزه علمیه خراسان شمالی دو هزار و 600 طلبه برادر و خواهر در سطوح مختلف یک یا چهار در 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان در سال 91 و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب آموزشی، استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و دانشجویان برای ورود به حوزه علمیه خراسان شمالی وجود دارد.‌

حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات