۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۷۹۸۳۹
یادداشت؛

به بن بست خورده اند

اینکه این اقدام تروریستی در آغاز هفته دفاع مقدس صورت می‌پذیرد، بیانگر آن است که دشمنان نظام و هدایت‌کنندگان این تروریست‌ها، امنیت ایران اسلامی را نشانه گرفته‌اند.
گزیده تصاویر خبرگزاری ها از حادثه تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز

به گزارش خبرگزاری رسا، 31 شهریور هر سال برای مردم ایران اسلامی، یادآور رشادت جوانان و غیورمردانی است که برای حفظ خاک و ناموس خود با دست خالی در برابر دشمنان خارجی(صدامیان) و جنایتکاران داخلی(منافقین)، چنان قد برافراشتند که این روز بابرکت که همزمان با سالروز دفاع مقدس است، به یاد آن رشادت‌ها در کشور گرامی و بزرگ داشته می‌شود. امسال نیز که چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز هست، نیروهای مسلح کشورمان در حال رژه اقتدار و نشان دادن آمادگی و توان رزمی خود بودند که عده‌ای تروریست بزدل در شهر اهواز، در یک اقدام کور و شنیع و یک جنایت آشکار، به روی مردم عادی و سربازان رژه‌رونده آتش گشوده و عده‌ای از آنها را به درجه رفیع شهادت رساندند.

در این عملیات کوردلانه، دشمنان به زعم خود سعی در شکستن اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را داشتند، غافل از آن که به جای هر جوان که از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به مدت هشت لباس رزم پوشید، هزاران جوان نشسته‌اند، که عاشقانه دل در گروی امنیت، آزادی، اقتدار و تمامیت این کشور دارند. دیروز آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و کردستان شاهد حوادث تروریستی بودند و امروز خوزستان. واکاوی حادثه تروریستی اهواز، نهایت بخل و حسد و همچنین کینه‌توزی دشمنان این نظام مقتدر را بیش از پیش نمایان می‌کند. در تشریح زوایای این حادثه ناجوانمردانه ذکر چند نکته قابل اعتناست:

1 - درخصوص ماهیت نظامی این اقدام تروریستی، باید به صراحت گفت که این اقدام، یک حادثه کور بود. این اقدام تروریست‌ها ابداً ارزش نداشت و بدون هدف مشخصی صورت گرفت. آن چیزی که مشخص بود این بود که اهداف تروریست‌ها مردم عادی بودند که برای تماشای اقتدار نیروهای مسلح خود آمده بودند، به رگبار بسته شدند. این حرکات تروریستی، سردرگمی هدایت‌کنندگان این تروریست‌ها و عملیت‌های تروریستی علیه کشورمان را هویدا می‌کند. کسانی که برای این مزدوران، خط ترور مشق می‌کنند، چنان بغضی علیه جمهوری اسلامی دارند که به سردرگمی و گیجی افتاده‌اند و از هر حرکت کوری علیه این نظام حمایت می‌کنند.

2 - اینکه این اقدام تروریستی در آغاز هفته دفاع مقدس صورت می‌پذیرد، بیانگر آن است که دشمنان نظام و هدایت‌کنندگان این تروریست‌ها، امنیت ایران اسلامی را نشانه گرفته‌اند. در صورتی که چنین عملیات‌هایی که بدون هدف مشخص صورت می‌پذیرد، اتفاقاً نشانه ضعف آنهاست. چنین عملیات‌های کوری به راحتی صورت می‌گیرد و اقدامات این‌چنینی معیاری برای سنجش امنیت یا ناامنی کشوری نیست.

3 - نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که بسیاری از کشورهای منطقه و فرامنطقه، در پی آن هستند که انقلاب اسلامی به بن‌بست برخورد کرده و در رسیدن به اهداف خود شکست بخورد و نتواند اهداف انقلابی خود را به ثمر برساند. این در حالی است که  انقلاب اسلامی خار چشم استکبار جهانی و مرتجعین پیرو استکبار جهانی در منطقه بوده و هست. امروز جبهه عبری-عربی-غربی با عباراتی چون، «جنگ و آشوب را به داخل ایران می‌کشانیم» یا «مردم ایران چهل سالگی انقلاب خود را نخواهند دید» و یا با کدها و رمزهایی چون «تابستان داغ» به دنبال آن هستند که جلوی پیشروی و همه‌گیر شدن انقلاب اسلامی را بگیرند. البته رهبر معظم انقلاب نسبت به تمامی وجوه این توطئه‌های چه در بعد داخلی به مسئولین، در بعد منطقه‌ای به مرتجعین و در سطح بین‌المللی به استکبار جهانی این هشدار را داده و همه را از وجود چنین خطری آگاه کرده است. 

4 - با انقلاب اسلامی، معادلات شرق و غرب بهم خورد. از جنگ تحمیلی گرفته که ایران اسلامی در اوج مظلومیت و محدودیت بود و بلوک شرق و غرب و اعراب دریغ می‌کردند از یاری رساندن به این انقلاب، تا پدیدن آمدن گفتمان مقاومت و شکست‌های پی در پی آمریکا و رژیم صهیونیستی از محور مقاومت، همه و همه بیانگر یک گفتمان جدیدی بود که در مقابل ظلم و جور استکبار جهانی ایجاد شده است. امروز حضور و نفوذ انقلاب اسلامی سطح وسیعی از منطقه را در بر گرفته است. مردم منطقه، انقلاب اسلامی را می‌خواهند. 

برخی از دولت‌ها که در مقابله با این مطالبه عمومی برآمده‌اند، از مردم خود جدا بوده و پایگاه و جایگاهی در بین مردم ندارند. مسیر فراروی انقلاب اسلامی همواره باز بوده و بن‌بستی برای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی رقم زده است. از سوی دیگر صهیونیست‌‎ها با ایده «از نیل تا فرات» امروز خود را پشت دیوارهای آهنی محصور کرده‌اند. بنابراین دشمنی دشمنان دقیقاً بیانگر عظمت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. 

5 - دشمنان از دانستن این نکته همواره غافل بوده‌اند که این اقدامات تروریستی، اراده ملت در مسیر پیشرفت و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را محکم‌تر کرده و غیرت جمعی برای پایبندی به خون شهدا را افزون می‌کند. حادثه تروریستی اهواز هم اصول و پایه‌های نظام را مستحکم‌تر کرده و باعث قوی‌تر شدن اراده ملت ایران در نیل به آرمان‌های بلند  انقلاب اسلامی می‌شود.

و بالاخره باید گفت؛ دشمنان نظام در آستانه چهل سالگی انقلاب به صورت واضح و بی‌پرده اظهار می‌کنند که با ما دشمن هستند و از اقدامات ضدایرانی خود آشکارا پرده بر می‌دارند. این مهم و اقدامی نظیر حادثه تروریستی اهواز، دقیقاً به همین دلیل چهل سالگی انقلاب اسلامی رخ می‌دهد. دشمن از هر طریقی سعی در به اضمحلال کشاندن این نظام دارد ولی آنقدر مستأصل شده و با دستپاچگی تمام، روی به عملیات‌های کور آورده است. در این میان، تروریست‌ها فقط آلت دست و ابزار هستند زیرا عاقبت این جماعت احمق چیزی جز هلاکت نیست./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: حمایت

ارسال نظرات