۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۶۸۱۴۱
یادداشت؛

به منشور برادری امام خمینی برگردیم!

چنگ زدن به ریسمان الهی تکیه بر فرهنگ غنی اهل بیت علیه السلام و تجربیات گرانسنگ مبارزات ۱۰۰ ساله اخیر فرا راه ماست. کافی است با بصیرت کامل به آنها نگاه کنیم و راه درست برویم.
منشور برادری

به گزارش خبرگزاری رسا، تهدیدات جهانی به ویژه عربده کشی‌های ترامپ و حقه‌بازی‌های اروپا به نخبگان، احزاب و رجال سیاسی هشدار می‌دهد که وحدت ملی را حفظ و بر صیانت از انسجام اسلامی اصرار ورزند. رفتن به سمت و سوی وحدت، ملاک و منطق می خواهد و تئوری می طلبد.

چنگ زدن به ریسمان الهی تکیه بر فرهنگ غنی اهل بیت علیه السلام و تجربیات گرانسنگ مبارزات 100 ساله اخیر فرا راه ماست. کافی است با بصیرت کامل به آنها نگاه کنیم و راه درست برویم.

اخیراً سایت جماران مصاحبه ای از حجت الاسلام مجید انصاری عضو محترم مجمع روحانیون مبارز منتشر کرده که نکات خوب و کلیدی در این باب مطرح کرده است.

وی گفته است؛

- به منشور برادری امام خمینی (ره) برگردیم

- وصیت نامه امام یک سند جامع است نمی توان آن را بریده بریده کرد

- خط امام خط خدمت به مردم و تکیه به مردم است

اگر کسی بخواهد وحدت جامعه امروز ایران را چون گوهری حفظ کند مبانی آن در منشور برادری امام خمینی (ره) آمده است. کافی است با ایمان و اعتقاد از آن دفاع کنیم و بر آن پای بفشاریم.

امام عظیم الشان (ره) در منشور برادری خطاب به جریان های سیاسی کشور فرموده اند؛ "موضع گیری ها باید به گونه ای باشد که در عین حفظ اصول اسلام برای همیشه تاریخ حافظ خشم و کینه انقلابی خود و مردم علیه سرمایه داری مخرب و در راس آن آمریکای جهانخوار و کمونیسم و سوسیالیسم بین‌الملل و در راس آن شوروی متجاوز باشند."

و نیز فرمودند؛

"دو جریان باید توجه کنند دشمن مشترک دارند که به هیچ کدام از آنها رحم نمی کند. دو جریان با کمال دوستی مراقب آمریکای جنایتکار و شوروی خائن باشند. هر دو جریان باید مردم را هوشیار کنند که آمریکای حیله گر دشمن شماره یک آنهاست."

امروز شاهد خرد شدن استخوان های مارکسیسم و تحویل آن به موزه های تاریخ هستیم. این مهم را امام راحل در اواخر حیات خود  پیش بینی کرده بود. اگر بخواهیم به منشور برادری امام (ره) عمل کنیم چه باید بکنیم؟!

اینها حرف های درستی است و باید با جان و دل پذیرفت. سؤال این است که «منشور» امام را چه کسی با همصدایی با آمریکا نادیده گرفت و «برادری» را به هم زد؟

آقای انصاری به حق می گوید باید به منشور برادری برگردیم. باید پرسید مجمع روحانیون مبارز پس از امام در عمل به منشور برادری چه کردند؟! آنها در عمل به توصیه امام در منشور برادری چگونه مردم را در برابر حیله های آمریکا هوشیار نگه داشتند؟ آنها چگونه حافظ خشم انقلابی خود و مردم علیه آمریکای جهانخوار بودند؟ آنها در فتنه 18 تیر 78 و فتنه 8 ماهه سال 88 کجا بودند؟!

آنها در فتنه آمریکایی ها در براندازی نظام در سال 88 چه می کردند؟! وقتی اشرار، منافقین و سلطنت طلبان فریاد می زدند "انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است" و یا وقتی وقیحانه و شریرانه شعار می دادند "مرگ بر اصل ولایت فقیه!" کدامین بیانیه و فراخوان را برای مقابله با اشرار برانداز صادر کردند و با کدام بیانیه خود را در کنار کسانی قرار دادند که امام راحل به آنها توصیه برادری کرده بود.

آیا پس از امام (ره) آمریکا دیگر جهانخوار نبود؟ تجاوزگر نبود؟ مداخله‌گر در امور ایران اسلامی نبود؟ به راستی در این راستا مجمع روحانیون مبارز چند بیانیه و اطلاعیه در محکومیت تجاوزات و شرارت های آمریکا صادر کرد؟!

امروز روز شماتت و سرزنش نیست. برگردیم به همین سخنان آقای انصاری عضو محترم مجمع روحانیون! می گویید برگردیم به منشور برادری! بسم الله برگردیم! آیا با اصرار بر امر فتنه و انشقاق و ماندن روی موضع اپوزیسیون توسط دبیرکل سابق مجمع این کار ممکن است؟! آیا با اصرار بر دروغ تقلب توسط نامزد مورد تأیید مجمع در انتخابات سال 88 که هیچ را ه حقوقی و راستی آزمایی را برای کشف حقیقت و اثبات ادعای خود نپذیرفت عمل به منشور برادری امکان پذیر است!

آقای انصاری می گوید؛ وصیت نامه امام یک سند جامع است، نمی توان آن را بریده بریده کرد. این حرف درستی است. سوال این است در عمل به توصیه های امام برای حفظ وحدت و ایستادگی در برابر آمریکا و غرب و نیز وحدت علما و نخبگان چه باید کرد؟ ادامه قهر با نظام و انقلاب و مبانی امام توسط برخی عناصر مورد حمایت مجمع، این کار ممکن است؟! وقتی تاجزاده و کیان تاجبخش دست در دست هم طبق برنامه جرج سوروس عمل می کردند، مجمع چرا آنها را نهی نکرد؟

آقای انصاری می گوید؛ خط امام خط خدمت به مردم و تکیه به مردم است. این هم حرف درستی است.مگر می شود در یک دوره انتخابات، رای مردم را بپذیریم و جشن بگیریم و در دوره‌ای دیگر بازی را به هم بزنیم و رای میلیون ها ایرانی را نیز به دروغ و تهمت و آشوب و شورش بیالاییم به گونه ای که تیغ بر گلوی جمهوریت و اسلامیت نظام هم گذاشته شود.

امروز آمریکای جهانخوار حلقه محاصره، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در همه ابعاد تنگ تر کرده است. آنها کور خوانده اند با لطف خدای بزرگ و وجود رهبری هوشیار و خردمند و شجاع کاری از پیش نمی برند اما نخبگان و احزاب باید به وصیت امام (ره) عمل کنند و دور شمع وجود ولایت فقیه جمع شوند تا کشور از ظهور استبداد داخلی که آرزوی آمریکایی هاست و نیز از تحمیل استبداد و استعمار جهانی به سرکردگی آمریکا رهایی یابد. این رویکرد باید در موضع گیری اعضای مجمع با راه حل آن نشان داده شود.

این کمترین انتظار از مجمع روحانیون مبارز در عمل به منشور برادری حضرت امام (ره) است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات