۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۵۴۰۳۴
امام جمعه بابلسر:

بیداری اسلامی نتیجه ظهور تفکر امام راحل در قالب انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام قلی پور بیداری اسلامی را نتیجه تفکر امام راحل بیان کرد و گفت: نقشه راه انقلاب اسلامی از سوی امام راحل برای ادامه آن و ظهور در عرصه جهانی ترسیم شده است و همه وظیفه دارند تا این میراث گرانبها را با تمام وجود محافظت کنند.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امشب در مراسم یادواره شهدا در مسجد شهرک طالقانی بابل با اشاره به تاثیر عامل مذهب بر شکل گیری و امتداد انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی محصول دین باوری و حضور دین به عنوان عامل بیداری و مقابله با جریان طاغوت و استکبار بود و این با شعار نه شرقی و نه غربی در قالب اجرای منویات دین جریان پیدا کرد.

وی نقش مرجعیت و شخصیت والای امام خمینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امام راحل با اندیشه های بلند الهی و هوشمندی سیاسی و اجتماعی خود با باور امدادها و نصرت الهی مسیر تاریخ را تغییر داد و دین را به عنوان یک عامل مهم جریان ساز مهم سیاسی و اجتماعی معرفی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران انقلاب اسلامی را مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران بیان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی با خون صدها هزار شهید آبیاری شد و شهدا ثابت کردند که پیروان حقیقی و واقعی امام خمینی برای احیای دین در عصر معاصر هستند.

وی افزود: نقشه راه انقلاب از سوی امام راحل برای ادامه آن و ظهور در عرصه جهانی ترسیم شده است و همه وظیفه دارند تا این میراث گرانبها را با تمام وجود محافظت کنند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این مطلب که امام خمینی یک شخصیت کامل در عصر ما محسوب می شود، خاطرنشان کرد: امام راحل یک فقیه سیاسی و جامعه شناسی هوشمند بود که موجب حرکت عظیمی در کشور شد و اثر مهم را در حوزه سیاسی در دو بلوک شرق و غرب بر جای گذاشت.

وی بیداری اسلامی را نتیجه تفکر امام راحل بیان کرد و گفت: ولایت فقیه یک اصل مهم در حوزه فقهی در زمان غیبت برای اداره جامعه با محوریت دین بود که توانست همه قوا را در مسیر انقلاب بزرگ اسلامی متحد و منسجم کند و پایه های طاغوت و استکبار را در کشور در هم بشکند.

امام جمعه بابلسر حضور در صحنه مردم را پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: تا زمانی که پیوند عمیق میان مردم و ولایت در کشور برقرار است، دشمنان نظام نمی توانند قدم از قدم بردارند و به ما آسیب برسانند.

وی با تاکید بر این مطلب که باید انسجام و اتحاد خود را برای تحقق دستورها و منویات مقام معظم رهبری حفظ کنیم، تصریح کرد: امروز دشمن از چند جبهه علیه انقلاب و نظام اسلامی وارد عمل شده است و در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به صورت مستقیم و در عرصه نظامی به صورت نیابتی در حال زورآزمایی و تقابل با نظام اسلامی شد.

حجت الاسلام قلی پور افزود: رهنمودها و مدیریت صحیح ولی فقیه، اقتدار و عظمت به انقلاب اسلامی بخشید و همه باید پشتیبانی و همراهی با ولی فقیه را  یک تکلیف شرعی و ملی برای حفظ امنیت و اقتدار کشور بدانند.

وی ادامه داد: اجرا کردن مطالبات و فرامین مقام معظم رهبری راه خروج از مشکلات کشور است که از جمله آن اجرای کامل اقتصاد مقاومتی برای اصلاح مسائل اقتصادی و برون رفت از مشکلات در این حوزه محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این مطلب که مشق فاطمی، راه برون رفت از تمامی مشکلات و معضلات فرهنگی اقتصادی و سیاسی است، اظهار داشت: اگر رفتار آسمانی حضرت زهرا(س) پیوسته در میان مردم جریان داشته باشد، آن وقت جامعه و خانواده‌ها فضای دیگری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی برای تربیت نسلی شایسته، گفت: امروز رسالت زنان و مادران جامعه ما تربیت فرزندان صالح و انقلابی است و بانوان جامعه باید بر اساس تلکیف دینی تربیت نسل آینده را وظیفه ای خطیر و مهم بدانند.

حجت الاسلام قلی پور شهدا را ماحصل تربیت فاطمی مادران شهدا بیان و تاکید کرد: شهدا محصول تربیتی در مسیر الهی برای جانفشانی برافراشته ماندن پرچم الهی هستند و اگر نوجوان و جوان کشور به خوبی با ارزش های انقلاب آشنا شود به یقین نیروهایی مانند شهدای انقلاب و دفاع مقدس تحویل جامعه خواهد شد./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات