۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۹۹۴۳۰
حيرت رسانه هاي خارجي از حماسه حضور ملت ايران؛

دنيا به احترام ايران ايستاد

حضور حماسه ساز و پرشور ملت ايران در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بار ديگر عظمت اين ملت بزرگ را به رخ جهانيان کشيد.
رسانه های خارجی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه رسالت، حضور حماسه ساز و پرشور ملت ايران در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بار ديگر عظمت اين ملت بزرگ را به رخ جهانيان کشيد.

دشمنان ملت ايران، ديروز نااميد تر از هر زمان ديگري، نظاره گر اين حماسه حضور بودند.  انتخابات رياست جمهوري ايران از ساعت 8 صبح ديروز  آغاز شد و رسانه هاي خارجي نيز از همان لحظه شروع به پوشش گسترده آن پرداختند.

شبکه المنار در خصوص دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران نوشت:  انتخابات رياست جمهوري از مظاهر دموکراسي در ايران است. المنار همچنين به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از رأي دادن، اشاره کرد و به نقل از ايشان نوشت: مسئله انتخابات از اهميت ويژه اي برخوردار است و از مردم مي خواهم توجه ويژه اي به اين مسئله داشته باشند.

رويترز گزارش داد: 56 ميليون ايراني واجد شرايط راي دادن هستند و تصاير منتشر شده از ايران حکايت از وجود صف هاي طولاني در شعب اخذ راي دارد.

روزنامه گاردين در اين خصوص نوشت:انتخابات رياست جمهوري ايران از صبح ديروز  آغاز شد، انتخاباتي که مي تواند  آينده سياست خارجي اين کشور را شکل بدهد. اين روزنامه انگليسي در ادامه با اشاره به فضاي سياسي موجود در ايران و نحوه تبليغات نامزدها به بررسي سياست خارجي آتي ايران در صورت پيروزي هر يک از نامزدهاي رياست جمهوري پرداخت.

آسوشيتدپرس در اين خصوص گزارش داد که اولين انتخابات رياست جمهوري ايران پس از توافق جامع هسته اي آغاز شد. اين انتخابات بواسطه آنکه «حسن روحاني» رئيس جمهور فعلي به دنبال تمديد حضور خود در سمت رياست جمهوري و ادامه سياست هاي 4 سال گذشته است، داراي اهميت است. روحاني در انتخابات با چالشي سخت مواجه است. اين انتخابات تا حد زيادي به عنوان يک همه پرسي براي رئيس جمهوري که مسير را براي توافق هسته اي هموار کرد شناخته مي شود.

همچنين  شبکه الميادين اخبار مربوط به انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران را مورد پوشش خبري قرار داد. بر اساس اين گزارش، اين شبکه اعلام کرد: آيت الله خامنه اي رأي خود را به صندوق انداختند تا بدين ترتيب انتخابات رياست جمهوري ايران رسما آغاز شود. اين شبکه لبناني همچنين به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از شرکت در انتخابات اشاره کرده و نوشت: آيت الله خامنه اي بر اهميت بالاي انتخابات رياست جمهوري در ايران تأکيد کردند و از مردم خواستند تا اهتمام ويژه اي به اين انتخابات داشته باشند.

روزنامه «الأخبار» اخبار مربوط به آغاز دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران را مورد پوشش خبري قرار داد و نوشت: همه نگاه‌ها در جهان به ايران دوخته شده است.

وال استريت ژورنال نوشت: رقابت اصلي در انتخابات ميان دو نامزد اصلي يعني «حسن روحاني» و «ابراهيم رئيسي» است و نتيجه اين انتخابات تاثير زيادي در شکل گيري سياست خارجي آتي ايران دارد.

شبکه الميادين نيز در اين خصوص  نوشت: ايرانيان به طور گسترده‌ در شعبه‌هاي اخذ راي حاضر شدند و مقام معظم رهبري انتخابات را بسيار مهم توصيف کردند. اين خبرگزاري در ادامه نوشت: ديروز درهاي شعبه‌هاي اخذ راي براي عموم مردم ايران باز شد و مردم حضور گسترده و پرشوري داشتند.

الميادين در ادامه نوشت: مقام معظم رهبري براي شرکت در انتخابات حضور يافت و گفت که انتخابات رياست جمهوري بسيار مهم است و ملت ايران بايد به آن اهتمام دهند. حسن روحاني، رئيس جمهور کنوني ايران نيز راي خود را به صندوق انداخت و گفت: امروز ملت ايران مسير و سرنوشت خود را مشخص خواهند کرد.

محمدجواد ظريف، وزير خارجه ايران نيز به پاي صندوق‌ راي رفت. ابراهيم رئيسي، کانديداي رياست جمهوري نيز در يکي از شعبه‌هاي اخذ راي در جنوب تهران حاضر شد و راي خود را به صندوق انداخت و گفت: همه ملت ايران بايد در انتخابات شرکت کنند.

آنچه اکثر رسانه هاي خارجي را ديروز به حيرت واداشت، حضور گسترده ملت ايران پاي صندوق‌هاي راي بود: حضور گسترده اي که نشان از عزم راسخ ايرانيان در صيانت از انقلاب اسلامي است. اين پيام آشکار از سوي ملت ايران به همه دنيا و خصوصا دشمنان اين مرز و بوم مخابره گرديد. ديروز دنيا به احترام ملت ايران و حماسه انتخابات ايستاد. حماسه اي که بدون شک به عنوان برگ زريني ديگر در دفتر انقلاب ثبت خواهد شد./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات