۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۷۷۹۵۸

تجلیل از سه شاعر انقلابی

آیین اختتامیه سومین دوره شب‌های شعر انقلاب اسلامی با حضور جمع كثیری از شاعران انقلاب در حوزه هنری برگزار شد.
تجلیل از شاعران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از کیهان، آیین اختتامیه سومین دوره شب‌های شعر انقلاب اسلامی با حضور جمع كثیری از شاعران انقلاب در حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم، علاوه بر شعرخوانی شاعرانی چون موسوی گرمارودی، ناصر فیض، علی‌محمد مودب و ... از سه شاعر انقلابی نیز تجلیل شد.

در بخش تجلیل و تقدیر از مقام سیمین‌دخت وحیدی، شاعر پیشكسوت كشورمان، عباس براتی‌پور با اشاره به اینكه در دهه 60 به همراه سیمین‌دخت وحیدی و تعدادی از شاعران انقلاب اسلامی در جلسات شعر حوزه هنری حاضر می‌شدیم، اظهار كرد: مدیریت آن جلسات با مرحوم سید حسن حسینی بود و مرحوم مهرداد اوستا نیز نقد آثار را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: سیمین‌دخت وحیدی از بانوانی است كه مردانه وارد شعر شدند. در زمان جنگ تحمیلی، وقتی به جبهه می‌رفتیم، خانم سیمین‌دخت وحیدی هم حضور داشتند و به شعرخوانی برای رزمندگان می‌پرداختند. گاهی پسرشان هم با ایشان همراه می‌شدند و كمك مادر بودند.

براتی‌پور خاطرنشان كرد: سیمین‌دخت وحیدی اشعار بسیار زیادی را راجع به انقلاب اسلامی و شهدا و همچنین اشعار ولایی بسیاری دارند. افتخار داشتم كه راجع به ایشان صحبت كنم. 35 سال با ایشان شعرخوانی داشتم و از حضورشان بهره می‌بردم. خانم وحیدی یكی از ستاره‌های درخشان ادب فارسی در ادبیات معاصر هستند و عمر پربركتشان در راه اعتلای ادبیات انقلاب و ادبیات آیینی گذشته است.

همچنین در بخش تجلیل و تقدیر از حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی، شاعر و فعال فرهنگی، ادبی و دینی كشورمان، هادی سعیدی كیاسری، با اشاره به اینكه نخستین باری كه با حجت‌الاسلام حسینی رو به رو شدم، او را فردی آراسته دیدم كه از قضا شاعر بود، اظهار كرد: ایشان شاعری بود كه نگاه متفاوتی به شعر داشتند. حسینی طلبه فاضلی بود، به این معنی كه بر آنچه خواند و آنچه قرار بود بخواند مشرف بود. شاعری بود که از زبان و بیانش برای روایت مضامین و آرمان‌های انقلاب اسلامی به زیباترین شکل استفاده می‌کرد./1325//102/خ

 

ارسال نظرات