۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۶۹۹۳۹

محفل انس با قرآن کریم در بیرجند برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم همراه با تجلیل از برترین های قرآنی طلاب برادر و خواهر مدارس علمیه خراسان جنوبی و مبلغان اربعین اعزامی به عتبات عالیات در بیرجند برگزار شد.
محفل انس با قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، محفل انس با قرآن با حضور حجت الاسلام محمدی نیا و حجت الاسلام فاطمی استاد و حافظ و قاری ممتاز کشوری قرآن کریم همراه با تجلیل از برترین های قرآنی طلاب برادر و خواهر مدارس علمیه خراسان جنوبی و مبلغان اربعین اعزامی به عتبات عالیات امشب در مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی نیا، استاد و حافظ ممتاز کشوری قرآن کریم در این محفل، اظهار داشت: حفظ قرآن در انسان ها سبب بیشتر شدن فهم و انس در آن ها می شود و انس واقعی قرآن کریم جز با حفظ قرآن ایجاد نمی شود.

استاد و حافظ ممتاز کشوری قرآن کریم تصریح کرد: اگر کسی می خواهد قرآن را حفظ کند باید در روز حداقل سه خط از قرآن کریم را تلاوت کند و در این میان نیز یک لحظه وقفه ایجاد نکند، کسی که می خواهد تبلیغ دین کند، نباید تنها به ماه های خاص سال مانند محرم و صفر بسنده کند و در دیگر ماه ها تبلیغ و یا تلاوت قرآن نکند.

وی با بیان اینکه افراد بهتر است برای حفظ ابتدا از جزء آخر و سوره های کوچک قرآن آغاز کنند، افزود: پیامبراکرم(ص) فرمودند به کسی که نعمت حفظ قرآن عنایت شده است اگر گمان کند که به فرد دیگری نعمت بیشتری داده شده است، این فرد نعمت بزرگ را نعمت کوچک و نعمت کوچک را نعمت بزرگ شمرده است.

گفتنی است، در پایان از 16 مبلغ اعزامی به اربعین حسینی، 21 نفر خواهر و برادر برتر در مسابقات حفظ آیات پر کاربرد قرآن و 14 نفر از ممتازان مرحله مدرسه ای قرآن کریم استان تجلیل و تقدیر شد./880/203/ب2

ارسال نظرات