۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۰۹۶

اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت برگزار شد

محقل انس با قرآن کریم به همراه اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت با حضور استاد سید جواد حسینی، قاری بین المللی قرآن کریم در تربت حیدریه برگزار شد.
محفل انس با قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، محفل انس با قرآن کریم به همراه اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن وعترت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شب گذشته با حضور استاد سید جواد حسینی، قاری بین المللی قرآن کریم، آقای ابوالفضل بایگان قاری نوجوان و جمعی از اساتید برجسته قرآنی دانشگاه در محل تالار ابن سینا شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این محفل سید احمد نظام، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه  با اشاره به توصیه حجت الاسلام قرائتی درباره جدایی ناپذیری قرآن و عترت گفت: متاسفانه برخلاف عترت و سیره اهل بیت، امروزه در زمینه توجه به قرآن کوتاهی شده که شایسته است اهتمام ویژه ای به کلام الهی بورزیم.

وی در ادامه به قدر دانی از دانشجویان و کارکنان دانشگاه که در بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت حائز رتبه شده اند پرداخت و خاطر نشان کرد: همه دانشجویان و همکاران علاقه مند به موضوعات قرآنی باید فرصت پیش آمده را مغتنم شمرده و از استعداد های حاضر بهره بگیرند تا بتوانند در جشنواره های بعدی نیز بیش از پیش با معنویت قران همراه شوند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: خواستار حضور حداکثری دانشجویان در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت هستیم.

در ادامه سید جواد حسینی، قاری بین المللی قرآن کریم با تحسین فعالیت های قرآنی نوپا نظیر طراحی نرم افزار و پوستر های قرآنی تصریح کرد: افزون بر فعالیت در بطن قرآن فعالیت در حواشی آن نیز در بهره مندی و شکوفایی قرآنی نقش شگرفی دارد.

قاری بین المللی قرآن کریم با اشاره به فضای مسابقات قرآنی گفت: شرکت در مسابقات قرآنی و توجه بیش از حد به کسب مقام در مسابقه از بار معنوی تلاوت قاریان می کاهد و آنان را از مفاهیم برجسته  آیات دور می سازد.

علی زاهدی، کارشناس قرآنی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به اجرای برنامه حفظ پرداخت و در ادامه با تشکر از تلاش های خالصانه معاونت فرهنگی دانشجویی و تمامی همکاران پر تلاش این حوزه افزود: نباید فقط رتبه در مسابقات ملاک باشد چرا که به طور کلی  نفس مسابقات شاید با آسیب هایی همراه باشد اما در حال حاضر راهی که قاریان و حافظان دیده شده و از هم متمایز می شوند، همین جشنواره هاست.

شایان ذکر است؛ معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در پایان این محفل از دانشجویان، کارکنان  و اساتید دانشگاه که موفق به کسب رتبه های برتر کشوری و دانشگاهی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی شده بودند تقدیر به عمل آورد.

در انتهای مراسم نیز به فعالان هیأت دانشجویی محبان امیر المومنین دانشگاه و همچنین برگزیدگان مسابقه پیامکی ماه مبارک رمضان که با محوریت تفسیر سوره مبارکه بقره از سوی اداره قرآن و عترت دانشگاه تدارک دیده شده بود، هدایایی به رسم یاد بود تقدیم شد./202/864/ب1

ارسال نظرات