۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۴۴۵۳۶۵
با هدف جذب دانش آموزان به نماز؛

کارگاه راهکارهای جدید تبلیغ در شهرری برگزار شد

کارگاه راهکارهای جدید تبلیغ با هدف جذب دانش آموزان به امر نماز با حضور طلاب خواهر در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد.
کارگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کارگاه راهکارهای جدید تبلیغ با هدف جذب دانش آموزان به امر نماز، عصر یکشنبه با حضور طلاب خواهر در سالن همایش مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی یکتا، استاد نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: تدبر و تفکر در آسمانها و ستارگان بارها و بارها در قرآن کریم ذکر شده است.

وی افزود: تحقیق و تفحص در آیات الهی سبب افزایش ایمان و علم انسان می‌شود به همین دلیل خداوند متعال در قرآن کریم به خورشید و ستاره و دیگر امور قسم یاد می‌کند.

این استاد نجوم با اشاره به نخستین تصورات بشر از علم نجوم، بیان داشت: تصورات و نظرات متفاوتی از نخستین دانشمندان علم نجوم وجود دارد اما تنها نظراتی قابل پذیرش است که بر اساس مباحث علمی ثابت شده باشد.

یکتا درباره اینکه امروز بیشترین رصدها از سوی افراد غیر مسلمان صورت می‌پذیرد، ابراز کرد: خداوند انسان را به دقت در امور جهان و رصد خورشید و ستارگان سفارش کرده تا علم و ایمانش مستحکم شود به همین دلیل لازم و ضروری است طلاب معزز در زمینه کسب و فراگیری علم نجوم تلاشی منحصر به فرد داشته باشند.

در ادامه جواد موگویی، مستند ساز، نویسنده و پژوهشگر آزاد، در زمینه ترویج فرهنگ نماز و عفاف و حجاب در مدارس، گفت: فضای آموزشی، خانواده و رسانه مهمترین نقش را در تبلیغ فرهنگ نماز به عهده دارند.

وی افزود: ضرورت ترویج فرهنگ نماز در مدارس عامل و سدی در برابر هجمه‌ها و شبهه افکنیهای دشمن است.  

موگویی با اشاره به اینکه امروز پاسخگویی به شبهات دینی بسیار سهل است، ابراز کرد: امروز به سبب وجود حوزه های علمیه مشکلی در پاسخگویی به شبهات دینی وجود ندارد امام متاسفانه خلع در پاسخگویی به شبهات سیاسی در جامعه کاملا محسوس است.

این نویسنده با تاکید بر اینکه امروز هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن امری لازم و ضروری است، خاطر نشان کرد: امروز دشمن می‌داند که نمی‌تواند با شبهات دینی به انقلاب ضربه بزند به همین دلیل با استفاده از شبهه‌های سیاسی درصدد متزلزل کردن آن اقدام می‌کند تا بتواند با دین اسلام مبارزه کند.

وی در پایان گفت: تشکیک در حکومت دینی سبب تنفر از حکومت و سپس موجب نفرت از دین می‌شود به همین دلیل امروز لازم است افزون بر تبلیغ انقلاب اسلامی به تبیین آن نیز توجه ویژه شود./202/813/ب1

ارسال نظرات