۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۵۱۱۱۳
آیت الله طه محمدی:

اعضای خبرگان به تکلیف الهی خود عمل می کنند/ جوسازان علیه خبرگان مریض یا ناآگاهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از فضاسازی های رسانه ای گفت: مجلس خبرگان درامد، پست، مقام و عنوانی ندارد که به قدرت طلبی متهم شود بلکه اعضای این مجلس بار امانتی را به دوش می کشند،کسانی که جو سازی می کنند ناآگاه و مریض بوده و گاهی نیز از سوی دشمن حمایت می شوند.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان آيت الله طه محمدي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان همدان

آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اجلاسیه 19 اسفند خبرگان گفت: در نظام الهی و در دوران غیبت باید کسی که از نظر علم، تقوا، سیاست، بینش و شجاعت به امام معصوم نزدیک تر است به عنوان رهبری انتخاب شود.

 

وی افزود: اگر حدود هشتاد نفر از فقها و مجتهدان دینی پس از بررسی، شخصی شایسته را انتخاب کرده و به او رأی دهند، آن شخص به عنوان رهبر منصوب می شود؛ اگر خبرگان رهبری وجود نداشته باشد ممکن دشمن افراد غیر صالح را معین کند.

 

امام جمعه همدان با اشاره به توطئه های دشمن در سالیان گذشته اظهار داشت: هنوز فراموش نکردیم که انگلیس و آمریکا به وسیله جوسازی و از طریق رسانه های خود همانندبی بی سی برای ما مرجع تقلید معین می کرد، آنان سعی می کردند کسی را که اهلیت ندارد بر مسند کار بیاورند تا جامعه الهی را به جامعه طاغوتی تبدیل کنند.

 

وی ادامه داد: فلسفه وجودی خبرگان رهبری جلوگیری از توطئه بسیار خطرناک دشمن است، از زمانی که رسول اکرم(ص) از دنیا رفتند این توطئه بنیان گذاری شد؛ اگر در بعد از رحلت پیامبر کودتا صورت نمی گرفت امروز با این اندازه فاجعه رو به رو نبودیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان به شاخصه های رییس مجلس خبرگان اشاره کرد و ابراز داشت: کسی که رییس این مجلس می شود باید از نظر علم، سن، فقاهت، بینش، سیاست، مدیریت و سلوک شخصی مورد تأیید اکثریت باشد.

 

وی با انتقاد از فضاسازی های رسانه ای عنوان کرد: این گونه جوسازی ها فقط تهمت است، امام علی(ع) فرمودند سمت هایی که به افراد واگذار می شود طعمه نبوده بلکه امانت است؛ ممکن است در خبرگان شخصی در تشخیص اشتباه کند اما این که دین خود را از بین ببرد و ناحق را بر حق ترجیح دهد به یقین صورت نمی گیرد.

 

آیت الله طه محمدی با بیان این که اعضای خبرگان از فضاسازی ها تأثیر نمی پذیرند، خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد اعضای خبرگان نیز دین خود را به پوچی بفروشند سنگ روی سنگ بند نمی شود؛ امام خمینی(ره) فرمود هرکس ریاست جمهوری را مقام بداند انسان ضعیف النفسی است.

 

وی گفت: مجلس خبرگان درامد، پست، مقام و عنوانی ندارد که به قدرت طلبی متهم شود بلکه اعضای این مجلس بار امانتی را به دوش می کشند، اگر شخصی در نزد کسی طلایی را امانت گذاشت آیا می توان ادعا کرد که به عنوان مثال پست و مقامی پیدا کرده است؛ کسانی که درباره جو سازی می کنند ناآگاه و مریض بوده و گاهی نیز از سوی دشمن حمایت می شوند؛ اعضای خبرگان به تکلیف الهی خود عمل می کنند./1323/ت302/ج

 

ارسال نظرات