۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۲۳۳۳۰
سرپرست کمیته امداد امام خمینی خبرداد؛

کمک 300 میلیون تومانی مردم خراسان رضوی به مظلومان غزه

خبرگزاری رسا ـ سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از کمک 300 میلیون تومانی مردم خراسان رضوی به غزه خبرداد و گفت: از زمان جنگ غزه تا کنون پنج نوبت به مردم غزه کمک شده است.
حسين انواري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری ظهر امروز هشتم مهر با اشاره به برنامه های کمیته امدادامام خمینی(ره) در سال جاری گفت: هدف از دایر کردن مراکز نیکوکاری که از حرکت پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام الگو گرفته شده است، ایجاد یک همبستگی اجتماعی است.

 

وی با بیان این که پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام با ایجاد مسجد، سبب پیوند بین مردم  با یکدیگر شد، اظهار داشت: در واقع شبکه نیکوکاری مساجد با بهره مندی از هسته های مردمی و پشتوانه مساجد و امامان جماعت مساجد توانسته است نیازهای افراد را در هر محله شناسایی کنند و برای رفع این نیازها تلاش هایی با همکاری کمیته امداد صورت می گیرد.

 

وی در ادامه از برگزاری سه جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری و جشن رمضان در شش ماهه دوم سال جاری خبرداد و تصریح کرد: در واقع هدف از برگزاری این جشن ها توسعه روحیه مهربانی، مهرورزی و غمخواهی نسبت به دیگران در اقشار مردم است.

 

وی با بیان این که از 16 مهرماه به مدت سه روز جشن عاطفه ها در مدارس، مساجد و پایگاه های بسیج سراسر کشور برگزار می شود، گفت: کمک های جمع آوری شده در مدارس در اختیار آموزش و پرورش برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند قرار می گیرد.

 

انواری در ادامه درباره کمک به مردم غزه شماره حساب 5555 را اعلام کرد و افزود: همزمان با روز همدردی با مردم غزه کمیته امداد با همکاری بسیج کمک های نقدی مردم را جمع آوری می کند.

 

وی از کمک 300 میلیون تومانی مردم خراسان رضوی به غزه خبرداد و اظهار داشت: از زمان جنگ غزه تا کنون پنج نوبت به مردم غزه کمک شده است و این کمک ها از محل مشارکت های مردمی و خیرین تامین شده است و در اختیار مردم غزه قرار گرفته است.

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با بیان این که یکی از اهداف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده ها است، تصریح کرد: در همین راستا طرح فلاح در راستای شکوفایی خانواده ها در سال های اخیر به اجرا درآمده است.

 

وی درادامه درباره این که برخی از افراد دوران سالمندی را مقطع بدی از زندگی خود می‌دانند در حالی که این مقطع هدیه‌ای از خداست، تصریح کرد: باید توجه داشت که در قانون آفرینش به این شکل وضع شده که انسان از نوزادی تا جوانی به قدرت می‌رسد و سپس دوباره دچار ضعف و به سالمندی می‌رسد.

 

سرپرست کمیته امداد کشور افزود: 5/1میلیون نفر از جمعیت سالمند کشور زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.

 

انواری تصریح کرد: کمیته امداد در سراسر کشور تلاش می‌کند تا خدماتی همچون درمانی، هزینه بستری و درمان، بیمه اشتغال، تسهیلات برای فرزندان مددجویان، خدمات مشاوره‌ای و مسکن را افزایش دهد./934/پ202/ب4

ارسال نظرات