۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۶۳۰۳۷
آیت الله نوری همدانی:

برخی اقدامات در آستانه انتخابات تنها فراهم کردن خوراک تبلیغاتی برای دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت توجه همگان به اصل مهم وحدت در آستانه انتخابات حساس ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به فعالان سیاسی توصیه کرد با رسانه ای کردن اختلافات خوراک تبلیغاتی دشمنان را فراهم نکنند.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار رؤسا و معاونین ادارات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با ابراز تأسف از این که برخی اختلافات احزاب و فعالان سیاسی در آستانه انتخابات رسانه ای می شود، اظهار داشت: این کارها خوراک تبلیغاتی برای دشمنان درست می کند.


وی افزود: همه باید یکپارچه و با هدف واحد برای اعتلای اسلام، بسط، گسترش و تقویت آن تلاش کنند تا زمانی که این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر(عج) بسپاریم؛ امام(ره) با این اعتقاد انقلاب را پایه ریزی کرد.


این مرجع تقلید با بیان این که نباید چالش ها و تنش هایی که دشمنان برای شیعیان و ایران در دنیا بوجود می آوردند کم اهمیت تلقی شود، گفت: ما درشرایطی زندگی می کنیم که دشمنان همه قوای خود را علیه ما تجهیز کرده اند.


حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیاتی از سوره احزاب، ابراز داشت: با نگاهی به دور اطراف خود خواهیم دید که در شرایطی مشابه جنگ احزاب قرار داریم؛ همین چند روز پیش آمریکا به بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس 10 میلیون دلار اسلحه فروخت تا برای پروژه ایران هراسی از آنها استفاده کنند.


وی به گوشه ای از امکانات، تجهیزات و قدرت نظامی ایران اشاره کرد و گفت: ما به هیچ وجه برای مقابله با هجمه های دشمنان عاجز و ناتوان نیستیم؛ بنابراین باید آمادگی و تجهیزات خود را افزایش داده و با همه قدرت، با اتحاد، بیداری و هوشیاری از این پیچ تند تاریخی بگذریم.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تفسیری که علامه طباطبایی از آیه 200 آل عمران ارائه داده است، اظهار کرد: ایشان در 50 صفحه به بیان مسائل گوناگون اجتماعی از اسلامی پرداخته است؛ بر اساس آموزه های اسلامی هر فردی باید به زندگی اجتماعی اهتمام داشته باشد؛ رهبانیت و بی تفاوتی نسبت به اجتماع در اسلام مذموم است.


حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: علامه در این بخش 15 موضوع اجتماعی را مطرح می کند که یکی از آنها تعیین مرزهای مملکت اسلامی است؛ مرز در اسلام موقعیت جغرافیایی نیست بلکه عقیده است، یعنی هر مسلمانی که با ما هم عقیده است در هر کجای دنیا که باشد هم وطن ما است.


وی علما و روحانیت را مرزبانان اسلام خواند و گفت: از هر کجای دنیا که عقایدی برخلاف فرهنگ، سیاست و اقتصاد بخواهد نفوذ کند شما باید مرزبانی کرده و با آن مبارزه کنید؛ وسعت این مرزها بسیار بیش از مرزهای جغرافیایی و محافظت از آن نیز به مراتب سخت تر است./928/پ202/ج

ارسال نظرات