۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۵۳۴۸۵
رییس اندیشکده آمریکایی:

ماموریت اوباما سقوط آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ رییس اندیشکده آمریکایی «مرکز سیاست های امنیتی» باراک اوباما را متهم به تلاش برای نابودی آمریکا کرد.
اوباما

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، فرانک گافنی، موسس و رئیس اندیشکده «مرکز سیاست های امنیتی» با انتشار مقاله ای در روزنامه «واشنگتن تایمز» به شدت از انتخاب جان کری، چاک هاگل و جان برنان برای سه پست کلیدی وزارت خارجه، وزارت دفاع و سازمان سیا انتقاد کرد.

 


وی که سابقه معاونت وزارت دفاع دولت ریگان طی سال های 1983 تا 1984 را در کارنامه سیاسی خود دارد پیش بینی کرد کسی به هشدارهایش در این زمینه توجهی نکند.


گافنی در این مقاله به صراحت اعلام کرد: «به نظر می رسد ماموریت اوباما و دولتش مدیریت کردن سقوط آمریکاست... کاری که رهبران ایران سال هاست با تلاشی خستگی ناپذیر در پی آن هستند.» به اعتقاد این تحلیلگر مشهور آمریکایی، تفاوت اوباما با ایران در رسیدن به این هدف این است که اوباما این کار را از منظری ژئواستراتژیک دنبال می کند!

 


«گافنی» در مقاله تحلیلی خود همواره به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و در یک جا می نویسد: «محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران به طور مکرر اعلام کرده که دنیای بدون آمریکا نه تنها مطلوب بلکه دست یافتنی است./982/د101/ک


«گافنی» هدف اوباما از انتخاب این سه شخصیت جنجالی را تلاش برای ایجاد «دنیای بدون آمریکا» توصیف کرد و از سناتورهای آمریکایی خواست با رد صلاحیت آنها به کمک کشورشان بشتابند!

ارسال نظرات