۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۸۳۱
جنبش حماس در بیست و چهارمین سالروز تاسیس:

تا آزادی آخرین وجب از خاک فلسطین دست از مقاومت برنخواهیم داشت

خبرگزاری رسا ـ جنبش حماس در بیست و چهارمین سالروز تاسیس اش بر پیگیری مسیر مقاومت تا بازپس گیری کامل حقوق از دست رفته ملت فلسطین تاکید کرد.
بيست و چهارمين سالروز تاسيس حماس
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز با صدور بیانیه ای به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس خود با تاکید بر پیشروی این جنبش در مسیر مقاومت تا آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، گفت: مقاومت و اشکال مختلف آن همچنان گزینه و راهکار اصلی ما برای تحقق پیروزی، آزادسازی وطن و بازگشت آوارگان خواهد بود و ملت فلسطین نیز در تلاش برای احقاق حقوق حقه خود و تشکیل کشور فلسطین از این گزینه حمایت می کنند.

این بیانیه با تاکید بر پایبندی کامل حماس به تحقق آشتی ملی، جنبش فتح را به تسریع روند اجرای بندهای آشتی ملی فراخواند و افزود: در عین حال، شرایط ساماندهی به اوضاع داخلی و احیای سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) بر اساس اصول دموکراتیک، سیاست جدید و استراتژی ملی یکپارچه و مشترک را فراهم آورند تا بدین ترتیب زمینه حمایت از ملت فلسطین، آزادسازی سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان فراهم شود.

جنبش حماس با ابراز اینکه شهر قدس همچنان نماد اول فلسطین باقی خواهد ماند، تصریح کرد: طرح های یهودی سازی و پروژه های شهرک سازی دولت عبری نمی تواند هویت این شهر و چهره تاریخی آن را تغییر دهد. اهالی قدس نیز همچنان به استواری و پایداری خود ادامه خواهند داد و ملت فلسطین نیز از آنها درس عزت و شرافت می گیرند و این موضع آنها نویدبخش پیروزی و آزادی است.

این بیانیه همچنین با اعلام اینکه مساله آزادی اسیران دربند زندان های صهیونیستی همچنان در راس اولویت های ملی ما قرار خواهد داشت و همان طور که به حول و قوه الهی توانستیم قرارداد مبادله اسیران را با رژیم صهیونیستی امضا کنیم، باز تلاش خواهیم نمود تا به لطف خدا زمینه آزادی تمامی اسیران قهرمان فلسطینی فراهم شود از اتحادیه عرب خواست که در راستای پایبندی به ارزش ها، اصل برادری عربی و اجرای مصوبات وزیران امور خارجه این اتحادیه درباره لغو فوری محاصره غزه، تلاش های جدی تری برای پایان دادن به این محاصره ظالمانه انجام دهد.

حماس در پایان این بیانیه تاکید کرد که فلسطین همچون گذشته مساله نخست و محوری ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و ملت هایی که توانستند که خواست خود را تحقق بخشند و شرافت و استقلال خود را بازیابند، باید نقش و جایگاه خود در زمینه آزادسازی قدس و مسجدالاقصی و دیگر مقدسات را احیا کنند.

در همین راستا، سامی ابوزهری، سخنگوی این جنبش با تاکید بر لزوم مطرح سازی دوباره استراتژی مقاومت برای بازپس گیری حقوق از دست رفته ملت فلسطین و آزادسازی سرزمین های اشغالی، تاکید کرد: ما باری دیگر، گزینه مقاومت را نه تنها در غزه بلکه در جای جای سرزمین فلسطین زنده خواهیم کرد و تا آزادسازی آخرین وجب از خاک فلسطین دست از آن برنخواهیم داشت.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری تلاش های حماس برای سازش با جنبش فتح به رهبری محمود عباس و همچنین تلاش برای آزادسازی اسیران فلسطینی از زندان های رژیم صیهونیستی، گفت: در سالروز تاسیس حماس ما همچنان مصمم و پایدار برای آزادسازی اسیران فلسطینی باقیمانده در زندان های صهیونیستی می کوشیم و به دنبال اجرایی ساختن پیمان سازش و بازسازی وحدت ملی فلسطین هستیم.

گفتنی است که به همین مناسبت از ساعات اولیه صبح امروز، هزاران نفر از هواداران این جنبش در میدان کتیبه در غرب شهر غزه، جایی که مراسم بزگداشت بیست و چهارمین سالروز تاسیس این جنبش در بعد از ظهر امروز، برگزار شد، تجمع کرده بودند./981/ب902/گ
ارسال نظرات