۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۳۵۲۵۵
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

شرکت در راهپیمایی روز قدس تکلیف شرعی و انسانی است

عالم اهل سنت خراسان شمالی با اشاره به اینکه روز قدس موعد نمایش وحدت شیعه و سنی در حمایت از فلسطین مظلوم است، گفت: شرکت پیروان شیعه و سنی در این مراسم و لبیک به دعوت امام راحل، تکلیف شرعی و انسانی آحاد جامعه است.
آخوند گلدی کمالی

آخوند گلدی کمالی، عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی و تظاهرات این روز تأکید کرد و گفت: حضور پرشور و شعور و توأم با وحدت و انسجام مردم در مراسم این روز پیام‌های زیادی برای دوستان و دشمنان دارد.

 

وی با بیان اینکه روز قدس موعد نمایش اتحاد و انسجام امت اسلام برای حمایت از مظلومان فلسطینی در برابر ظالمان صهیونیستی است، اظهار کرد: باید برادران و خواهران شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر، با وحدت و هماهنگی به فرمان امام خمینی (ره) برای حضور در خیابان‌ها در روز قدس به عنوان یک دستور شرعی لبیک بگویند.

 

مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی ادامه داد: مردم با این حضور منسجم خود در مراسم روز قدس به دشمنان نشان می‌دهند که همچنان پشتیبان انقلاب، نظام اسلامی و مظلومان عالم بوده و اجازه نمی‌دهند دشمنان با کارشکنی و توطئه‌چینی وحدت موجود در بین آن‌ها را تضعیف کنند.

 

آخوند کمالی با بیان اینکه قدس شریف نخستین قبله مسلمانان بوده و اکنون همه وظیفه دارند برای رهایی آن از چنگال رژیم صهیونیستی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: حضور پرشور در راهپیمایی و تظاهرات روز قدس کمترین کاری است که هر مسلمان می‌تواند برای حمایت از مظلومان فلسطینی انجام دهد.

 

وی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) همواره بر ایستادگی و اعتراض مسلمانان در برابر ظلم و جنایت دشمنان اسلام تأکید می‌کرد، افزود: بر این اساس باید در روز قدس همه مسلمانان دنیا با فریادهای خود نشان دهند که با تمام توان برای آزادی قدس تلاش می‌کنند.

 

این عالم اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه علما و مردم اهل سنت استان جمعه هفته جاری دوشادوش برادران شیعه خود در مراسم روز قدس شرکت می‌کنند، اظهار کرد: جامعه اهل سنت خراسان شمالی به عنوان یک وظیفه شرعی و انسانی در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد.

 

آخوند کمالی در ادامه با اشاره به نقش جریان‌های تکفیری در منحرف کردن اذهان عمومی جهانیان و امت اسلام از موضوع فلسطین و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، تصریح کرد: کشتارها و جنایت‌هایی که از سوی فرقه‌ها و گروه‌های تروریستی مختلف به نام اسلام انجام می‌شود علاوه بر اینکه نام و وجهه مسلمانان را در دنیا خراب می‌کند باعث می‌شود تا توجه و حساسیت جهانیان به ویژه امت‌های مسلمان از مشکل اصلی خاورمیانه که اسراییل غاصب است، منحرف شود.

 

وی ادامه داد: این موضوع سبب شده تا اکنون درحالی‌که مردم مظلوم، بی‌گناه و روزه‌دار فلسطینی هر روز زیر بمباران و موشک‌های رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند، صدای تظلم‌خواهی و فریاد آن‌ها به گوش جهانیان نرسد.

 

این عالم اهل سنت استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شرکت گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس درواقع فرصت مناسبی برای رساندن صدای مظلومیت فلسطین به گوش جهانیان است./9314/302/ب2

ارسال نظرات