۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۳۴۶۰۷
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان:

مبلغان با پایبندی به اصول اسلامی، سبک زندگی اسلامی را اشاعه دهند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان گفت: مبلغان با پایبندی به اصول اسلامی، سبک زندگی اسلامی را اشاعه دهند.
سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام بلال محمدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به لزوم افزایش دانش و اطلاعات دینی طلاب اظهار کرد: در راستای توسعه و بهبود جامعه دینی و برطرف کردن مسائل و مشکلات اجتماعی طلاب نقش تأثیرگذاری دارند.

 

وی همه مؤلفه‌ها و عناصر مستقیم و غیرمستقیم را در اشاعه سبک زندگی اسلامی مؤثر دانست و افزود: بحث زندگی دینی و فرهنگ اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان ادامه داد: طلاب و مبلغان با حضور گسترده خود در مجامع و محافل عمومی در نهادینه کردن این فرهنگ نقش تأثیرگذاری دارند.

 

وی با اشاره به نقش الگو بودن طلاب و مبلغان در جامعه ابراز کرد: هر یک از مبلغان و طلاب استان زنجان باید خود را به درجه و رتبه‌ای از دانش و علم برسانند که اندوخته‌های علمی آنان برای مردم مرجعیت داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به جایگاه طلاب و خواهران مبلغ در جامعه عنوان کرد: طلبه و مبلغ در جایگاه حوزوی خود وظیفه مضاعفی دارد که نسبت به خود، خانواده خود و جامعه مسؤولیت دارد.

 

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه، مبلغان، طلاب و روحانیون می‌توانند در جامعه دینی و فرهنگ اسلامی اثرگذار باشند و خودشان با پایبندی به اصول و احکام اسلامی سبک زندگی اسلامی را اشاعه و ترویج دهند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با تأکید براینکه طلاب و مبلغان باید دانش دینی و سبک زندگی اسلامی را در جامعه جاری و ساری کنند، گفت: طلاب در محیط خانواده، محل کار و جامعه باید با اعمال و رفتار خود برای عموم مردم الگو باشند.

 

وی تصریح کرد: در نهادینه شدن فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی مشکلات و مسائل اقتصادی، سیاسی دخالت دارد که برخی از این مسائل باید توسط مردم و برخی نیز توسط دولت حل شوند./907/102/ب2

ارسال نظرات