۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۰۲۵۷
حجت الاسلام مصباحی مقدم:

تعداد کم روحانیان در مجلس یک نقیصه است/لاریجانی نمی‌تواند به تنهایی کلید دار اصولگرایان باشد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از به صحنه نیامدن روحانیان فاضل، تصریح کرد: تعداد کم روحانیان در مجلس شورای اسلامی شایسته این مجلس نیست و باید روحانیان صاحب فن و آگاه برای دور بعد وارد میدان شوند.
حجت الاسلام مصباحی مقدم مصباحی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز صبح امروز پنج‌شنبه 13 خرداد در نشستی خبری که در دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز برگزار شد، گفت: باید راه و منویات امام راحل(ره) مرتب بازگو شود، تفکرات ایشان که به موضوعاتی همچون اسلام آمریکایی و جهان شمول بودن انقلاب اسلامی اشاره داشت باید به صورت مستمر برای مردم تکرار شود.

نیمه خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی است

وی افزود: عدالت‌خواهی و مبارزه با صهیونیسم و همچنین توجه امام خمینی(ره) به نقش ملت از جمله مواردی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص اهمیت قیام پانزده خرداد سال 42، ابراز داشت: نیمه خرداد بدون شک نقطه عطف انقلاب اسلامی می‌باشد و بر خلاف تفکراتی که می‌خواهد انقلاب اسلامی را امری ریشه‌دار در نهضت مشروطیت معرفی کند، این نیمه خرداد است که آغازگر حرکت انقلاب اسلامی می‌باشد.

روحانیان در ایام ماه رمضان به موضوعات اخلاقی بپردازند

حجت الاسلام مصباحی مقدم پیرامون ماه مبارک رمضان نیز، بیان داشت: باید همه مردم حرمت این ماه را نگه دارند، ضمن اینکه باید توجه داشت که روزه یکی از ارکان 5 گانه اسلام است.

وی افزود: ائمه جماعات و روحانیان نیز باید از فرصت ماه مبارک رمضان استقاده کنند و در منابر خود به موضوعات اخلاقی بیشتر از گذشته بپردازند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تقبیح اقدامات خصمانه دولت آل سعود در خصوص مساله حج، گفت: امروز آل سعود مصداق بارز کسانی هستند که راه خدا را می‌بندند، باید توجه داشت که طبق آیات الهی سرزمین وح متعلق به همه است و امروز آل سعود در خصوص سفر حج کارشکنی می‌کند.

وی ادامه داد: بدون شک با اقداماتی که دولت آل سعود انجام داده است دیگر شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد.

مطهری در اصل یک اصولگرا است

حجت الاسلام مصباحی مقدم در بخش دیگری از این نشست و در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران با تأکید بر این نکته که به عنوان یک فعال سیاسی مواضع شخصی خود را مطرح می‌کند، گفت: در خصوص انتخابات هیئت رییسه مجلس بنده پیش بینی می‌کردم که آقای رییس مجلس شوند و به ایشان تبریک می‌گویم.

وی در خصوص سایر اعضای هیئت رییسه نیز، گفت: آقای مطهری نیز علی‌رغم اینکه در لیست امید حضور داشت اما یک اصولگرا است و به عنوان یک اصولگرا در هیئت رییسه قرار گرفته است، ضمن اینکه سایر افراد نیز که در این جایگاه قرار گرفته‌اند سوابق خوبی در مجلس شورای اسلامی دارند.

این فعال سیاسی در خصوص سوالی پیرامون ورود افراد جدید از طیف اصلاح طلب به مجلس شورای اسلامی و اصرار جناح اصولگرا به استفاده از افراد سابق خود، گفت: قطعا اصلاح‌طلبان نمی‌خواستند با افراد درجه دو و یا سوم خود وارد عرصه رقابت شوند، ضمن اینکه اصولگرایان تاکید داشتند تا افراد پخته خود را وارد میدان رقابت کنند.

تندوری از هیچ دسته و گروهی قابل پذیرش نیست

وی تصریح کرد: آنچه که رخ داده است حامل آرای مردمی است و باید توجه داشت که تندروی از هر طیفی قابل قبول نیست اما اینطور هم نیست که کسی که محکم بر سر آرمان‌های نظام ایستاده است را تندرو معرفی کرد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا زمان آن نرسیده است که کلید اصولگرایی به دست لاریجانی سپرده شود، اظهار داشت: قطعا لاریجانی یکی از شخصیت‌های برجسته اصولگرایی است اما معنی ندارد که فرد بخواهد کلیددار اصولگرایی باشد، بلکه باید یک جمع کارها را پیش ببرند.

این فعال سیاسی در خصوص شکست اردوگاه اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های درونی هر دو مجلس، بیان داشت: در فضای پیش از انتخابات رسانه‌ها با غبارآلود کردن فضا به بیان آرزوی خود می‌پرداختند اما در عمل شاهد بودیم که در هر دو مجلس بر اساس پیش‌بینی‌ها یک اکثریت اصولگرا و یک اقلیت تاثیرگذار اصلاح طلب وارد شدند. تعدا رأی‌های آقایان لاریجانی و عارف ینز قائل به این پیش‌بینی می‌باشد.

وی ادامه داد: در مجلس خبرگان نیز شاید برخی از افراد حضور داشته باشند که وابستگی به اصلاح‌طلبان داشته باشند اما واقعیت این است که مجلس خبرگان رهبری وارد چنین جریاناتی نمی‌شود و اصلاح‌طلبان نیز نتوانستند بر این مجلس تاثیر بگذارند.

برخی از اصلاح‌طلبان با ابزار قدرت به سوی انحراف رفتند

حجت الاسلام مصباحی مقدم تأکید کرد: حتی اگر کل مجلس هم اصلاح‌طلب شود هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد، اما اصلاح‌طلبی که پایبند آرمان‌ها باشد. زیرا برخی از اصلاح‌طلبان در سال 88 از ابزار قدرت برای حرکات انحرافی استفاده کردند.

این فعال سیاسی در خصوص ادامه کار ائتلاف اصولگرایان، گفت: این ائتلاف با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و به طور مستمر جلسات خود را برگزار می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ائتلاف اصولگرایان و یا جامعه روحانیت مبارز برنامه‌ای را از هم‌اکنون برای انتخابات سال 96 دنبال می‌کند، گفت: به هیچ عنوان نه در ائتلاف اصولگرایان و نه در جامعه روحانیت مبارز بحثی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مطرح نشده است.

حجت اسلام مصباحی مقدم با برشمردن اولویت‌های مجلس دهم، عنوان داشت: باید مجلس دهم به مسایل اقتصادی و موضوع رکود بسیار توجه کند، ضمن اینکه مسایل اخلاقی به خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی و جنسی مسایلی است که باید در دستور کار مجلس باشد.

لزوم حفظ یکپارچگی اصولگرایان در مجلس

این فعال سیاسی در خصوص چند پاره شدن فراکسیون اصولگرایان در مجلس، گفت: این اتفاق بسیار می‌تواند خسارت‌بار باشد و باید اصولگرایان در مجلس یکپارچگی خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در بخش دیگری از این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه آیا تعداد کم نمایندگان روحانی در مجلس را می‌توان یک نقیصه دانست؟، گفت: قطعا افت تعداد نمایندگان روحانی در مجلس یک نقیصه است و این موضوع شایسته مجلس ما نیست.

وی اضافه کرد: در دور اول مجلس شورای اسلامی بیش از نیمی ازنمایندگان روحانی بودند و اما امروز این تعداد بسیار کم شده است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم تصریح کرد: قطعا مشکل اصلی ما این است که روحانیان فاضل به میدان نمی‌آیند و مردم آن‌ها را نمی‌شناسند.

وی تأکید کرد: باید برای 4 سال آینده روحانیانی که صاحب فن هستند و از فضلا به حساب می‌آیند وارد عرصه شوند./856/پ201/ج

ارسال نظرات