۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۲۸۷۲۲

نخستین یادواره سرداران و ۶۰ شهید ورزشکار مدافع حرم برگزار شد

نخستین یادواره سرداران و 60 شهید ورزشکار مدافع حرم اهل بیت(ع) شامگاه امروز در تالار شیخ صدوق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد.
مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین یادواره سرداران و 60 شهید ورزشکار مدافع حرم اهل بیت(ع) شامگاه امروز در تالار شیخ صدوق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد،

 

در این مراسم سردار داوود آذرنوش رییس بسیج ورزش کشور گفت: نخستین کنگره که در سال 94 برگزار شد که از 5 هزار شهید والامقام تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

وی افزود: از 18 استان 64 شهید مدافع حرم وجود دارد که در زمینه ورزش‌های رزمی نامدار بودند، با برگزاری این یادوراه تلاش می کنیم ادای دین به روح والامقام این شهدا داشته باشیم.

 

رییس بسیج ورزش کشور عنوان کرد: کتاب ها و مستندهایی در زمینه مدافعان حرم در حال جمع‌آوری و تالیف است، امروز جمع آوری خاطرات و نوشته‌های شهدا تاثیر زیادی در سبک زندگی جامعه دارد.

 

در ادامه مراسم احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: امام راحل فرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند، جامعه بسیج ورزشی کشور در عرصه ایثار و جهاد پیشگام هستند.

 

وی افزود: شهدای ورزشکار چراغ شهادت را در جامعه ورزش همچنان فروزان نگه داشتند و یادواره آنان که تجلیل از خانواده شهدا است با هدف ترویج سبک زندگی شهدا برای آحاد جامعه است تا به این طریق بتوانیم به ورزش کشورمان معنویت بخشیم.

 

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: جایگاه این شهدا رفیع است طوری که قرآن درباره آنها می‌فرماید آنان با خدا معامله کردند./202/807/ب1

ارسال نظرات