۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۲۸۴۷۲
کارشناس مسائل دینی:

انتظار آماده بودن و ادای وظایف محوله است

کارشناس مسائل دینی با بیان این که برترین عمل در دوران غیبت انتظار است، گفت: انتظار به معنی آماده بودن و ادای وظایف محوله است.
انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبداللطیف هجری، کارشناس مسائل دینی با حضور در برنامه «عید و فرح» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با تبریک میلاد منجی عالم بشریت به همه مسلمانان جهان، خاطرنشان کرد: قرآن کریم به صورت آشکار و غیرآشکار به پیروی از اهل بیت(ع) فراخوانده است.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که پیامبراکرم(ص) بنا به دستورات قرآنی همچون آیه «قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى» پیروی و محبت به اهل بیت(ع) را خواستار هستند، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیث کساء به مدارا و محبت و پیروی امت اسلام از اهل بیت(ع) فرامی خواند.

 

حجت الاسلام هجری با اشاره به این که امام باقر(ع) «صادقون» را در آیه « یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» اهل بیت(ع) معرفی کرده اند، ابرازداشت: اهل بیت در عمل و گفتار مخلص ترین انسان ها برای خدواند و ملت اسلام هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایجاد مزاحمت از جنبه شرعی مورد نکوهش قرار گرفته است، اظهار داشت: انسان های مؤمن همدیگر را اذیت نمی کنند، چرا که اذیت انسان مؤمن اذیت خداوند به شمار می آید و چنین فردی گرفتار آتش جهنم خواهد بود.

 

کارشناس مسائل دینی در پایان با بیان وظایف و تکالیف منتظران در عصر غیبت و این که برترین عمل در دوران غیبت انتظار فرج است، افزود: انتظار به معنی آماده بودن و ادای وظایف محوله است و شیعیان و امت اسلام قائل هستند ظهور امام زمان(عج) حتی اگر یک روز از جهان هستی باقی بماند صورت خواهد گرفت./9456/203/ب2

ارسال نظرات