۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۲۸۱۱۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پرهیز از معاملات ربوی اصول بانکداری اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه پرهیز از معاملات ربوی اصول بانکداری اسلامی است، گفت: عدم انجام معاملات ربوی یکی از اصول بانکداری اسلامی است که باید مورد توجه بانک‌ها قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بانک مهر اقتصاد چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان و نزدیک بودن به ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: باید از این ایام مبارک به خوبی استفاده شود و این اعیاد را فرصتی مغتنم در راستای انس با ائمه اطهار شمرد.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بانک مهر اقتصاد با پرداخت وام‌های قرض ‌الحسنه گامی مؤثر در راستای حل مشکلات افراد جامعه بر می‌دارد و این امر یکی از اصول بانکداری اسلامی است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه پرهیز از معاملات ربوی اصول بانکداری اسلامی است، بیان داشت: عدم انجام معاملات ربوی یکی دیگر از اصول بانکداری اسلامی است که باید مورد توجه بانک‌ها قرار گیرد و بانک مهر اقتصاد نیز با رعایت اصول بانکداری اسلامی ثواب اخروی و دنیوی فراوانی را برای کارکنان خود به ارمغان می‌آورد.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: بانک مهر اقتصاد گام‌های بزرگی را در راستای انجام مسائل شرعی انجام داده و این امر رضایت خداوند سبحان و موفقیت این دستگاه اجرایی را به همراه دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به معضل رباخواری در جامعه بیان داشت: فرد رباخوار آتش جهنم را برای خود اندوخته می‌کند و رباخواری در دین مبین اسلام به شدت منع شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت وام‌های قرض‌الحسنه خاطرنشان کرد: پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به نیازمندان موجب برکت است و باید از نیازمندان جامعه حمایت شود.

 

در ادامه نیز شهاب زارعی، رییس امور شعب بانک مهر اقتصاد چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی گامی مؤثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: بانک مهر اقتصاد با پرداخت تسهیلات تکلیفی نقش مهمی در کارآفرینی و خوداشتغالی جوانان دارد و توسعه روحیه کارآفرینی و خوداشتغالی نیز گامی مؤثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی بانک مهر اقتصاد بیان داشت: این نهاد پیشگام در اصول بانکداری اسلامی بوده و گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است./9457/203/ب

ارسال نظرات